۰ نفر

بودجه وزارت اقتصاد ۲برابر شد

۱۷ آذر ۱۳۹۸، ۱۶:۴۵
کد خبر: 400357
بودجه وزارت اقتصاد ۲برابر شد

بودجه وزارت امور اقتصادی و دارایی در لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ معادل ۱۰ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده که نسبت به بودجه ۵۰۰۰ میلیارد تومانی امسال، ۱۰۰ در صد افزایش یافته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، بودجه عملکرد جاری وزارت امور اقتصادی و دارایی در سال ۱۳۹۷ معادل ۳۱۰۸ میلیارد تومان و بودجه مصوب امسال نیز ۳۸۶۴ میلیارد تومان بوده است.

برای سال آینده نیز بودجه جاری این وزارتخانه ۸۸۳۹ میلیارد تومان در لایحه‌ای که امروز از سوی رییس‌جمهوری تقدیم مجلس شد، پیش‌بینی شده است.

بر این اساس بودجه عملکرد عمرانی وزارت امور اقتصادی و دارایی در سال ۱۳۹۷ معادل ۳۳۵ میلیارد تومان و بودجه مصوب عمرانی ۱۳۹۸ این وزارت‌خانه ۱۲۸۸ میلیارد تومان بوده است که طبق لایحه بودجه ۱۳۹۹، بودجه عمرانی این وزارت‌خانه در سال آینده ۱۳۰۶ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

گفتنی است؛ بودجه عملکرد وزارت امور اقتصادی و دارایی در سال ۱۳۹۷ بیش از ۳۴۶۴ میلیارد تومان بود و برای سال جاری نیز ۵۱۵۲ میلیارد تومان بدین منظور تعیین شده است اما این بودجه برای امسال حدود دو برابر شده و ۱۰ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

همچنین لازم به ذکر است که طبق اعتبارات هزینه‌ای دستگاه‌های مجری، عملکرد جاری سال ۱۳۹۷ سازمان امور مالیاتی کشور به عنوان یکی از دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت امور اقتصادی و دارایی، ۲۵۴۶ میلیارد تومان و عملکرد عمرانی این سازمان ۱۱۹۱ میلیارد تومان بود و برای امسال نیز به ترتیب ۳۰۸۹ و ۱۱۹۱ میلیارد تومان تعیین شد. اکنون نیز در لایحه بودجه سال ۱۳۹۹، بودجه سازمان امور مالیاتی بیش از ۴۶۹۲ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.