۰ نفر

کم‌تورم‌ترین استان کشور در یک ماه گذشته

۱۷ آذر ۱۳۹۸، ۱۵:۵۸
کد خبر: 400348
کم‌تورم‌ترین استان کشور در یک ماه گذشته

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان از این استان به عنوان کم‌تورم ترین استان کشور در یک ماه گذشته نام برد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، حشمت‌الله عسگری در جلسه کارگروه ستاد تنظیم بازار استان سمنان اظهار کرد: ‌کسب عنوان کم تورم ترین استان کشور در ماه گذشته نتیجه تلاش خوب مسئولان و دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط و همچنین همکاری و همراهی بازاریان و اصناف منصف استان سمنان است .

وی با تقدیر از بازاریان و اصناف استان افزود: انتظار می‌رود این روند در آینده نیز در استان تداوم داشته باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان از رصد، پایش و نظارت بر بازار به عنوان یک عامل موثر نام برد و اضافه کرد: خوشبختانه در این ایام، گشت‌ها و نظارت‌ها و بازرسی از بازار به صورت ویژه و جدی در دستور کار قرار داشته و به صورت قاطع با متخلفان برخورد شود.

وی به نقش مهم سازمان صمت و همچنین اداره کل تعزیرات حکومتی استان در کنترل بازار پرداخت و خاطرنشان کرد: همکاری این دستگاه ها نقش مهمی در کنترل قیمت‌ها و جلوگیری از گران‌فروشی در بازار داشته است.

عسگری بر ضرورت برپایی نمایشگاه‌های مختلف تاکید و تصریح کرد: باید تلاش شود تا به‌منظور تامین اقلام مورد نیاز مردم، تعداد برگزاری نمایشگاههای مختلف عرضه کالا در سطح استان افزایش یابد.‌

وی با اشاره به اهمیت عرضه مواد پروتئنی بر لزوم همکاری بیشتر اتحادیه عشایری با مسئولان مرتبط با عرضه گوشت تاکید و خاطرنشان کرد: در مورد موضوع ممنوعیت یا عدم ممنوعیت خروج دام زنده از استان بزودی تصمیم‌گیری خواهد شد.‌

وی از سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان خواست همچنان به کنترل موجودی بازار و ارائه  گزارش‌های منظم از سطح بازار بپردازد.