۰ نفر

وام ۱۰میلیونی ۱۰۷۰زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی پرداخت شد

۶ آذر ۱۳۹۸، ۱۶:۵۱
کد خبر: 397735
وام ۱۰میلیونی ۱۰۷۰زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی پرداخت شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: تاکنون تعداد ۱۰۷۰ نفر از زلزله‌زدگان شهرستان‌های میانه و سراب وام‌های ۱۰ میلیون تومانی خود را دریافت کرده‌اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، محمدباقر هنربر روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران، افزود: این تسهیلات بلاعوض بوده و در مجموع دو هزار ۶۵۴ نفر متقاضی این تسهیلات هستند که تاکنون برای ۱۰۷۰ نفر پرداخت شده و مابقی نیز ظرف ۴۸ ساعت آینده پرداخت خواهد شد.

وی از اتمام آواربرداری تعداد ۸۰۰ واحد مسکونی آسیب‌ دیده در زلزله شهرستان‌های میانه و سراب خبر داد و اظهار داشت: تاکنون ۱۶۸ اتاقک پیش‌ساخته اسکان موقت نیز احداث و تحویل متقاضیان شده است.

هنربر ادامه داد: کار آواربرداری خانه‌های تخریب شده در این زلزله با مسئولیت بنیاد مسکن و مشارکت شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، شرکت‌های راه‌سازی بخش خصوصی، سپاه، وزارت دفاع و اداره کل راهداری و هماهنگی ستاد مدیریت بحران استان پیشرفت خوبی داشته است.

وی با اشاره به اینکه ۲۳۰ خانوار این مناطق متقاضی احداث اتاقک ۱۲ متری اسکان موقت هستند، گفت: تاکنون ۱۶۸ واحد احداث و تحویل متقاضیان شده و ۶۲ واحد نیز در مرحله دیوارچینی هستند که تا پایان هفته احداث آنها نیز تمام می‌شود.

هنربر از توزیع ۲۲۵ واحد کانکس اسکان موقت از سوی خیرین، ستاد اجرایی فرمان امام و بخش خصوصی به زلزله زدگان خبر داد و گفت: تعدادی از واحدهای دامی نیز تحویل اهالی روستاهای زلزله‌زده شده و بقیه واحدهای مورد نیاز با همکاری بنیاد مسکن و جهاد کشاورزی در حال ساخت است.

مقارن ساعت ۲ و ۱۷ دقیقه بامداد جمعه ۱۷ آبان ماه زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۹ در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) شهرستان های میانه و سراب در آذربایجان شرقی را لرزاند.

بر اثر وقوع این زمین لرزه ۵۸۴ نفر مصدوم شدند و تعداد پنج نفر در روستای ورنکش شهرستان میانه جان خود را از دست دادند.

در حدود پنج هزار واحد مسکونی هم بین ۱۰ تا ۱۰۰ درصد آسیب دیده است.