۰ نفر

سازمان صنعت و معدن:

شانزده قلم کالای پرمصرف افزایش قیمت داشته

۳ آذر ۱۳۹۸، ۲۲:۱۸
کد خبر: 397067
شانزده قلم کالای پرمصرف افزایش قیمت داشته

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت: قیمت گوجه فرنگی ۴۴درصد نسبت به هفته گذشته و بیش از ۲۰۰درصد نسبت به ماه قبل افزایش قیمت داشته که بخاطر تغییر فصل است و ارتباطی به سهمیه‌بندی بنزین ندارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، یدالله صادقی روز یکشنبه در بیست و هشتمین جلسه کارگروه تنظیم بازار تهران اظهار داشت: محصول گوجه فرنگی در مناطق گرمسیر هنوز نارس است و تدابیری برای ارسال آن به استان تهران دیده شده است.

وی با بیان اینکه وضعیت بیش از ۱۰۰ قلم کالای پرمصرف طی هفته گذشته مورد بررسی قرار گرفت گفت: از این تعداد قیمت ۱۶ قلم کالا دچار نوسان شده که برخی از این موارد دارای دلایل طبیعی و فصلی و درصد کمی از این افزایش قیمت ها به خاطر حمل بار با وانت بارهاست.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران افزود: باید تامین بنزین وانت بارها به خصوص نیسان ها به صورت کارشناسی مورد بررسی قرار گیرد تا افزایش قیمت کرایه بر روی کالاها تاثیر نگذارد ضمن این که اگر به این موضوع رسیدگی نشود افزایش قیمت کالاها را در پیش خواهیم داشت.

صادقی خاطر نشان کرد: در صورتی که تقاضا برای استفاده از کامیون های گازوئیلی افزایش یابد با افزایش تقاضا شاهد افزایش قیمت کرایه این خودروها خواهیم شد.

وی به مشکلات نظارت بر تامین کالاها اشاره کرد و گفت: نظارت ها را دو برابر کرده ایم اما پیمانکارانی که قرارداد بسته اند امکان به کارگیری خوردروهای گشت را به خاطر سهیمه بندی بنزین ندارد و نیازمند اختصاص سهیمه بنزین هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران ادامه داد: باید از ظرفیت خودروهایی که در اختیار دستگاه های اداری است برای این امر بهره برد.