۰ نفر

روحانی در دیدار رئیس جمهور ونزوئلا:

آمریکا در پیشبرد هیچ نقشه‌ای در منطقه ما موفق نبود/ آماده گسترش روابط با ونزوئلا هستیم

۳ آبان ۱۳۹۸، ۱۱:۰۰
کد خبر: 390085
آمریکا در پیشبرد هیچ نقشه‌ای در منطقه ما موفق نبود/ آماده گسترش روابط با ونزوئلا هستیم

رئیس جمهور مقاومت ملتهای ایران و ونزوئلا و به شکست کشاندن توطئه های آمریکا را تحسین برانگیز خواند و با تاکید بر اینکه دو ملت، با مقاومت خود درس بزرگی به آمریکا دادند، اظهارداشت: تهران آماده است در همه عرصه ها روابط خود را با ونزوئلا به عنوان یک کشور دوست و برادر گسترش دهد.

به گزارش اقتصادآنلاین، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز جمعه در دیدار «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا که در حاشیه اجلاس سران غیرمتعهدها در باکو انجام شد، گفت: ایران و ونزوئلا در همه مجامع بین المللی و سیاسی پشتیبان یکدیگر بوده  و باقی خواهند ماند و ما آماده ایم در کنار تقویت همکاری های مالی و بانکی، تجربیات خود را در حوزه های فنی و زیرساخت های سایبری، فناوری های نوین و همچنین کشاورزی، در اختیار ونزوئلا قرار دهیم.

روحانی با بیان اینکه با همکاری یکدیگر می توانیم به آبادانی و پیشرفت برسیم، تصریح کرد: آمریکایی ها در پیشبرد هیچ نقشه ای در منطقه ما از عراق و سوریه گرفته تا فلسطین، افغانستان و یمن نتوانستند به موفقیتی دست یابند و همه توطئه های علیه ما نیز با شکست مواجه شده است.

رئیس جمهور اظهارداشت: در ماههای گذشته ، عمده شاخص های اقتصادی ایران مثبت بوده و این نشان می دهد که نقشه های استکبار و آمریکا و فشارهای اقتصادی آنها بی نتیجه و ناکام بوده است.

روحانی در این دیدار از رئیس جمهوری ونزوئلا برای سفر رسمی به ایران دعوت کرد.

رئیس جمهور ونزوئلا نیز در این دیدار مبارزه و مقاومت ملت ایران را تحسین برانگیز خواند و تاکید کرد: ملتهای ایران و ونزوئلا با ایستادگی در برابر طرحهای فزون خواهانه آمریکا ، این کشور را ناچار به عقب نشینی و پذیرش شکست کردند.

«نیکلاس مادورو» خواهان گسترش بیش از پیش روابط ایران و ونزوئلا در همه حوزه ها شد و گفت: کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور همه راهکارها و زمینه های همکاری را آماده کرده که باید برای اجرایی شدن آنها سریعتر اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه در آمریکا متاسفانه جنگ طلب ترین و افراطی ترین گروه قدرت را بدست گرفته و علیه ایران و ونزوئلا و کشورهای مستقل شیطنت می کند، گفت: اکنون همه کشورهای مستقل علیه رفتارهای افراطی و تروریستی آمریکا جبهه وسیعی را تشکیل داده اند و این بسیار ارزشمند است.