۰ نفر

تراکنش بانکی ملاک حذف یارانه‌ نیست

۲۹ مهر ۱۳۹۸، ۱۵:۵۷
کد خبر: 389180
تراکنش بانکی ملاک حذف یارانه‌ نیست

سخنگوی ستاد اجرای تبصره (۱۴) قانون بودجه ۱۳۹۸ گفت: فقط در صورت اجازه کتبی که افراد در دفاتر پیشخوان خدمات دولت به ستاد اجرایی می‌دهند، اطلاعات بانکی خانوارها بررسی می‌شود، بنابراین تراکنش بانکی ملاک حذف یارانه خانوارها نیست.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «حسین میرزایی» افزود: ستاد اجرایی فقط به تراکنش بانکی افراد معترض به حذف یارانه که اجازه‌نامه کتبی داده‌اند، دسترسی پیدا می کند و تا قبل از آن بررسی در این زمینه انجام نشده است.

وی همچنین درباره واریز نشدن یارانه افرادی که به دلیل مشکلات بانکی یارانه نقدی به حساب آنها واریز نشده است، افزود: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در قبال یارانه‌ بگیرانی که حذف شدند، مسئول است و بقیه مربوط به سازمان هدفمندی یارانه‌ها می شود و با توجه به اینکه ۹ سال است یارانه نقدی می‌پردازد، باید پاسخگو باشد.

حسینی اضافه کرد: ستاد اجرایی هدفمندی یارانه‌ها نیز پیگیری‌های لازم را در این زمینه از سازمان هدفمندی یارانه‌ها به عمل می آورد، اما پاسخ دقیقی دریافت نشده است.

در این زمینه با سازمان هدفمندی یارانه‌ها چندین بار تماس گرفته شد، اما پاسخگویی نداشتند.

سخنگوی ستاد اجرایی هدفمندی یارانه‌ها همچنین درباره حذف یارانه تعداد محدودی از هموطنان در مهرماه امسال گفت: تا کنون بیش از یک میلیون نفر از خانوارهای پردرآمد حذف شدند.

وی افزود: هدف ستاد اجرایی حذف میلیونی خانوارهای با درآمد بالا بود، اما به دلیل برخی اشتباهات سازمان هدفمندی‌ یارانه‌ها در واریز یارانه خانوارها این فرآیند با کندی انجام شد.

حسینی تاکید کرد: زیرساخت‌های لازم برای شناسایی خانوارهای پردرآمد و اطلاعات آنها موجود است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.