۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد:

سومین کنفرانس حکمرانی ۱۵ و ۱۶دی‌ماه برگزار می‌شود

۱۵ مهر ۱۳۹۸، ۱۶:۱۳
کد خبر: 386497
سومین کنفرانس حکمرانی ۱۵ و ۱۶دی‌ماه برگزار می‌شود

نشست خبری سومین کنفرانس حکمرانی در عمل با حضور مدیر این پژوهشکده و رییس دانشگاه شریف برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادآنلاین، علی مروی مدیر اندیشکده حکمرانی شریف در نشست خبری سومین کنفرانس حکمرانی که صبح امروز در دانشگاه شریف برگزار شد با بیان اینکه با گذشت ۴۰سال از انقلاب ما نیاز به بازبینی در الگوی حکمرانی کشور داریم، گفت: همچنین نسل‌هایی که ۴۰ سال به اداره جامعه کمک کردند باید تغییر نقش بدهند و مجری نباشند و جای خود را به جوانان بدهند.

وی افزود: کنفرانس امسال قصد دارد یک محیط گفت‌وگوی چند رشته‌ای فراهم کند و بستری ایجاد کند که راجع به این معضلات صحبت کنیم و با حضور ذینفعان کلیدی تصمیماتی گرفته شود که همه برنده باشند و حتی از نقاط ضعف سال‌های گذشته هم درس بگیریم و نقد‌های سازنده را بشنویم.

مروی ادامه داد: امسال تعداد محورها بیشتر شده است و همچنین در سالی که گذشت محتوای بیشتری تولید کردیم و شبکه هم گسترده‌تر شد.

وی در خصوص زمان برگزاری کنفرانس گفت: سومین کنفرانس حکمرانی در ۲۵ و ۲۶ دی ماه ۹۸ در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار خواهد شد و مراسم امسال وجه تمایزمهمی دارد و آن این است که پیش از این فقط فراخوان مقالات داشتیم ولی امسال از افراد می‌خواهیم اگر یک اثر بخشی سیاستی داشتند یا یک ایده خوبی برای حل یک معضل کلیدی دارند ویدیوهای ۲ تا ۴ دقیقه‌ای بفرستند و ویدیوهای منتخب هم پخش خواهند شد.

نسل قدیم باید مشاور و راهنما باشد

سهراب پور رییس قبلی اندیشکده سیاستگذاری در این نشست خبری گفت: این کنفرانس‌ها مربوط به حکمرانی است و کنفرانس‌های قبلی هم در مرکز همایش‌های صدا و سیما بوده است که با استقبال زیادی رو به رو شد.

وی خاطرنشان کرد: در دو سال گذشته دستاوردهای زیادی در زمینه تقویت تعامل دانشگاهیان با سیاستگذاران و اثر بخشی نخبگان در اداره بهتر کشور داشتیم.

سهراب‌پور با بیان اینکه امسال بیشتر روی استفاده از جوانان در حکمرانی تاکید داریم، ادامه داد: قرار بر این است که نسل قدیم مشاور و راهنما باشند و جوانان وارد کارهای اجرایی شوند و به همین دلیل موضوع کنفرانس سوم انتقال نسل در حاکمیت است؛ همانگونه که مقام معظم رهبری هم بر این موضوع بسیار تاکید کردند.

چالش‌های کشور ضرورت حکمرانی را بیشتر می‌کند

فتوحی فیروز آباد رییس دانشگاه شریف در این نشست خبری گفت: چالش هایی که کشور در زمینه‌های مختلف با آن رو به رو است نیاز به فعالیت در مقوله حکمرانی را افزایش می‌دهد.

وی افزود: فعالیت‌های مختلفی در این حوزه صورت گرفته و گزارش‌هایی هم در خصوص حل مشکلاتی مثل طرح اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده و عادلانه سازی یارانه‌ها ارائه شده است.

رییس دانشگاه شریف ادامه داد: این کنفرانس می‌تواند با بستر سازی برای ایجاد شبکه‌ای از افرادی که به سیاست‌گذاری مشغول هستند با دانشگاهیان به حل علمی مشکلات کشور بپردازد.

ضرورت استفاده از دانش و تدبیر جوانان در اداره کشور

روستا آزاد، رییس پیشین دانشگاه شریف  در این نشست خبری خاطرنشان کرد: با گذشت ۴۰سال از پیروزی انقلاب، استفاده از تدبیر و دانش برای اداره کشور و مشارکت نسل جوان در کنار نسل با تجربه بیشتر حس می‌شود و این موضوع در سومین کنفرانس نقش اساسی خواهد داشت.

وی افزود: در بحث‌هایی مثل محیط زیست، انرژی، اجتماع باید با دانش بیشتری وارد شویم و می‌توان گفت برخورد مثبتی که از حکمرانان کشور در این همایش دیدیم بیانگر مفید بودن آن است.