۰ نفر

نحوه نگارش برخی دستورالعمل‌ها باعث ایجاد فساد می‌‌شود

۱۶ مهر ۱۳۹۸، ۱۳:۱۷
کد خبر: 386227
نحوه نگارش برخی دستورالعمل‌ها باعث ایجاد فساد می‌‌شود

نایب رئیس مجلس گفت: نحوه نگارش برخی دستورالعمل‌ها باعث شکل‌گیری فساد در کشور می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، مسعود پزشکیان در مراسم روز جهانی استاندارد با بیان اینکه دستورالعمل‌ها باید طوری نوشته شود که فساد شکل نگیرد اظهار داشت: مشکلاتی که در کشور داریم ناشی از دو موضوع است یکی اینکه از انتخاب ما شکل می‌گیرد و دیگر اینکه این انتخاب از عدم شفافیت در دستورالعمل‌های اجرایی ما شکل می‌‌گیرد.

وی با بیان اینکه در دنیای امروز برای هر حرکتی باید دستورالعمل و استانداردی مشخص وجود داشته باشد افزود: اگر در هر خدمتی، بهترین دستورالعمل را داشته باشیم وضعیت ما بهتر از شرایط فعلی می‌شود.

پزشکیان ادامه داد: شهری که ساخته می‌شود و یا قانونی که برای تصویب نوشته می‌شود باید براساس یک استاندارد مشخص مورد توجه قرار داشته باشند. در دنیای امروز فردی برنده است که قیمت و کیفیت مناسبی برای کالای خود داشته باشد و رضایت مشتری را جلب کند.

نایب رئیس مجلس با بیان اینکه اصول این کار توسط سازمان استاندارد مشخص می‌شود و قوانینی که نوشته می‌شود باید  برمبنای رضایت اکثریت جامعه مورد توجه قرار گیرد افزود: قوه قضاییه پر از شاکیانی است که مشخص نیست انتهای این شکایت‌ها به کجا می‌رسد. اگر دستورالعمل روشن و استانداردی داشته باشیم، برای یک موضوع دو حکم مختلف صادر نمی‌شود.

وی توضیح داد: گاهی برای یک مورد، 10حکم صادر می‌شود زیرا استاندارد مشخصی در این بخش وجود ندارد.

پزشکیان تصریح کرد: این نوع مسائل در همه زندگی ما شمولیت دارد و اگر بر رفتارهای اجتماعی، فرهنگی، تولیدی، عرضه و تقاضا و قیمت یک چارچوب مشخص وجود داشته باشد کسی نمی‌تواند تخلف کند.