۰ نفر

رئیس سازمان سنجش؛

الزام قانونی در تاریخ حذف کنکور نیست

۱۵ مهر ۱۳۹۸، ۱۱:۵۶
کد خبر: 385956
الزام قانونی در تاریخ حذف کنکور نیست

رئیس سازمان سنجش در پاسخ به این سوال که کنکور چه زمانی حذف می‌شود، گفت: قانون تاریخ حذف کنکور را مشخص نکرده است؛‌ فقط گفته که 15 درصد با آزمون و 85 درصد بدون آزمون جذب دانشجو کنیم، امیدواریم از 1400 قدم‌های اولیه را برداریم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در یک برنامه تلویزیونی درباره روش‌های پذیرش در دانشگاه‌ها؛ مزایا و معایب آن، اظهار داشت: در رشته های فنی حرفه ای و علوم پایه نیازمند هدایت تحصیلی دانشجویان هستیم زیرا می‌بینیم برای مثال در رشته‌های علوم  پایه در مقطع کارشناسی ارشد یک دانشگاه غیر انتفاعی در تهران، ظرفیت رشته ها خالی مانده است و دانشجویان جذب این رشته ها نمی شوند.

وی با بیان اینکه، این عدم تعادل در پذیرش رشته‌های دانشگاهی در مقطعی ایجاد شده است و باید رفع شود، گفت: رفع این مشکل زمان‌بر است اما باید در کوتاه‌مدت به سمت مهارت افزایی برای افزایش توان اشتغال را در دستور کار قرار دهیم.

خدایی در پاسخ به این سوال که حذف کنکور سرانجام کی محقق می‌شود، گفت: این کار نیاز به زمان دارد.

وی در پاسخ به این سوال که چقدر زمان برای این کار لازم است و کی باید اجرایی شود، گفت: قانون باید زمان اجرا را مشخص کند و قانونی که تصویب شده بازه زمانی برای حذف کنکور مشخص نکرده است؛ تنها گفته شده که ۱۵ درصد با آزمون و ۸۵ درصد بدون آزمون جذب دانشجو کنیم.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت:‌ حذف کنکور نیازمند هماهنگی نهادهای قانون‌گذار است که اتفاقا دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی آقای عاملی اخیرا بسیار فعال شدند و امیدواریم بتوانیم از سال ۱۴۰۰ قدم‌های اولیه را برای حذف کنکور برداریم.