۰ نفر

بی‌اثر کردن تحریم‌های دشمن با استفاده حداکثری از ظرفیت داخل

۳۱ شهریور ۱۳۹۸، ۱:۱۴
کد خبر: 382399
بی‌اثر کردن تحریم‌های دشمن با استفاده حداکثری از ظرفیت داخل

روزیر راه و شهرسازی گفت: خودباوری و استفاده از ظرفیت‌های داخلی کمک می‌کند که طرح دشمن در تحریم‌ها، شکست بخورد که البته شکست هم خورده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، محمد اسلامی عصر دیروز (شنبه) در آیین امضای تفاهم نامه تامین ریل قطارهای شهری و بین شهری و نخستین محموله تحویل ریل قطارهای پرسرعت تولید ذوب آهن اصفهان به شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در جمع خبرنگاران،  اظهار کرد: در حوزه ریلی که امروز شاهد افتتاح برخی از پروژه ها هستیم، نزدیک به ۲۰ سال بر روی پروژه ریلی کار شده است که با همت ذوب آهن اصفهان، مدیریت این شرکت و پیگیری های وزیر صمت به بار نشسته و امروز شاهد به کارگیری این محصول در پروژه های عمرانی هستیم.

وی گفت: محصولی که امروز بارگیری و حرکت کرد، به صورت داغ از پای کوره های ذوب آهن اصفهان به محل اجرای پروژه راه آهن بستان آباد- تبریز انتقال داده شد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: خدا را شاکر و قدردان کسانی هستیم که برای این کار وقت گذاشتند و اراده ما به شکل مصمم این بوده و هست که قراردادهایی با سازمان های زیرمجموعه این وزراتخانه منعقد کنند که ریل را از ذوب آهن اصفهان تامین کنیم، همچنین با پروژه های توسعه ای که داریم این پروژه ها روز افزون خواهد شد.

وی اظهار کرد: نه تنها برای پروژه های خود، بلکه برای پروژه هایی که در صادرات خدمات فنی و مهندسی با کشورهای همسایه در حال رایزنی هستیم، بازاریابی می کنیم تا مشتریان بیشتری داشته باشند.

اسلامی با تاکید بر اینکه دشمنان با تحریم ایران به دنبال این هستند که مسیر پیشرفت ما را مسدود کنند، تصریح کرد: خودباوری و استفاده از ظرفیت های داخلی موجب شکست این طرح دشمن می شود و البته دشمن شکست خورده است.

وی گفت: تحریم شرکت ها و اشخاص مواردی هستند که در جهت زمینگیر کردن مردم و کشور وضع می شوند، معکوس این حرکت راهبردی ملی و تاکید رهبری و رئیس جمهور است که باید از ساخت داخل حداکثر استفاده را کنیم.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: قدرت دانش بنیانی روزافزونی پیدا کرده ایم و صنایع کشور دارای خلاقیت و نوآوری هایی هستند که می توانند گره گشای کاستی ها باشند.

وی ابرازامیدواری کرد: بخش دانش بنیان کشور موتور محرک اقتصاد کشور باشد.