۰ نفر

بلیت اتوبوس در اربعین افزایش نمی‌یابد

۲۸ شهریور ۱۳۹۸، ۶:۰۰
کد خبر: 381747
بلیت اتوبوس در اربعین افزایش نمی‌یابد

به منظور جلوگیری از ازدحام جمعیت و ترافیک جاده‌ای، زائران اربعین هنگام بازگشت، براساس استان مقصد، در مرز مهران به 3 گروه تقسیم می‌شوند بنابراین زائران با ورود به مهران ابتدا به پایانه‌های مسافری کرمانشاه، همدان و اندیمشک و از این پایانه‌ها به شهرهای مقصد منتقل می‌شوند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایران، ایام اربعین، هر سال، زمان بیشترین جابه‌جایی مسافران زائر است. بیش از 50 درصد زائران حمل و نقل جاده‌ای را برای تردد در مسیر ایران و عراق انتخاب می‌کنند. ستاد اربعین برنامه‌هایی را برای این ایام در نظر می‌گیرد. با توجه به بیشترین تردد جاده‌ای در این ایام، آمادگی زیرساخت‌ها و ناوگان این بخش اهمیت زیادی در نظم بخشی و تأمین امنیت سفرهای اربعین دارد.

مهران قربانی، معاون حمل و نقل سازمان راهداری، در نشست خبری هماهنگی سفرهای جاده‌ای ایام اربعین، شرایط حمل و نقل جاده‌ای برای زوار اربعین را مطلوب‌تر از سال‌های پیش عنوان کرد و گفت: امسال زئران می‌توانند از چهار نقطه مرزی، مهران، چزابه، شلمچه و خسروی برای ورود به عراق استفاده کنند.

جلوگیری پایانه های معین از ازدحام در مهران

معاون حمل و نقل سازمان راهداری با اشاره به اینکه کوتاه‌ترین زمان برای رسیدن به عراق و بازگشت به کشور مرز مهران است گفت: به همین دلیل بیشتر زائران مهران را برای بازگشت از عراق انتخاب می‌کنند. برای جلوگیری از ازدحام زوار، امسال برای مرز مهران، پایانه پشتیبان درنظر گرفته‌ایم، به این منظور زائرانی که در زمان اوج سفرهای اربعین از 24 تا 29 مهرماه، مرز مهران را برای برگشت انتخاب می‌کنند، سفرشان به داخل کشور دو مرحله‌ای خواهد بود، یعنی پس از ورود به مرز مهران، به تناسب مقصد به یکی از پایانه‌های معین سه‌گانه کرمانشاه، همدان و اندیمشک از طریق ناوگان اتوبوسی منتقل می‌شوند و از آنجا به مقاصد خود می‌روند.

قربانی افزود: از 24 مهر تا 29 مهر اگر زائران برای بازگشت به کشور مرزهای چزابه یا شملچه را انتخاب کنند از همان پایانه‌ها با اتوبوس‌های درنظر گرفته به شهرهای خود برمی‌گردند، و سفرشان در داخل کشور دو مرحله‌ای نخواهد بود.

تقسیم‌بندی استان‌ها

وی در توضیح انتقال زواری که مرز مهران را برای بازگشت انتخاب کرده‌اند، گفت: زائرانی که در ایام پیک 24 مهرماه تا 29 مهرماه هنگام بازگشت از مرز مهران وارد کشور می‌شوند و قصد سفر به شهرهای قم، ساری، گرگان، مشهد و بجنورد را دارند، از مهران، به پایانه مسافری معین همدان، زائرانی که قصد سفر به شهرهای اراک، شهر کرد، یزد، اصفهان و خرم‌آباد را دارند، از طریق اتوبوس‌ها به پایانه معین اندیمشک، زائرانی که قصد سفر به شهرهای کرج، رشت، سنندج، قزوین، تهران، سمنان، زنجان، اردبیل، ارومیه و تبریز را دارند، از پایانه معین کرمانشاه، منتقل می‌شوند.

طبق تقسیم‌بندی ستاد اربعین، زائران استان‌های خوزستان، خراسان جنوبی، فارس، کرمان، یزد و جنوب اصفهان باید از مرز چزابه و زائران استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و بوشهر باید از مرز شلمچه برای رفت و برگشت اربعین استفاده کنند.

قیمت بلیت افزایش نمی‌یابد

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای درباره نرخ بلیت اتوبوس در ایام اربعین گفت: قیمت بلیت اتوبوس در مسیرهای مختلف تا مرزهای چهارگانه و بالعکس نرخ‌های فعلی است و افزایش نمی‌یابد.

8 هزار اتوبوس برای انتقال زائران

به گفته معاون سازمان راهداری قرار است ۸ هزار و ۲۰۰ دستگاه اتوبوس به زائران اربعین خدمت‌رسانی کنند؛ ضمن اینکه امسال امکان استفاده از اتوبوس‌ها به عنوان سرویس دربستی وجود ندارد و تنها اقشار دارای شرایط خاص مانند جانبازان و معلولان، می‌توانند از سرویس‌های دربستی دوسره استفاده کنند.

3 برابر شدن پارکینگ مهران

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای گفت: ظرفیت پارکینگ برکت در مرز مهران امسال به بیش از ۱۲۰۰ دستگاه اتوبوس رسید.