۰ نفر

در جلسه هیات دولت به ریاست رئیس‌جمهور؛

لغو روادید یک‌طرفه برای ورود اتباع عمانی به ایران دائمی شد/ تصویب آیین‌نامه «حمایت حقوقی و قضایی از کارکنان و مأموران دستگاه‏‌های اجرایی»

۲۷ شهریور ۱۳۹۸، ۱۷:۴۳
کد خبر: 381672
لغو روادید یک‌طرفه برای ورود اتباع عمانی به ایران دائمی شد/ تصویب آیین‌نامه «حمایت حقوقی و قضایی از کارکنان و مأموران دستگاه‏‌های اجرایی»

هیات وزیران در جلسه روز چهارشنبه به ریاست حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری، با اختصاص تسهیلات به وزارت راه و شهرسازی برای اجرای طرح «اتصال چابهار به شبکه ریلی» موافقت کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین، بر اساس این تصمیم، مبلغ ۳۰۰ میلیون یورو به وزارت راه و شهرسازی از محل منابع صندوق توسعه ملی برای تکمیل طرح ریلی چابهار به زاهدان اختصاص می‌یابد.

صدور مجوز پروانه بهره برداری تعدادی از شهرک های صنعتی صنفی غیردولتی در شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران

دولت به منظور ساماندهی فعالیت های مستقر خارج از محدوده های شهری مستقر در شمال شرق تهران، مصوب کرد کارگروهی با مسئولیت وزیر کشور نسبت به هدایت، ایجاد هماهنگی و نظارت بر اجرای فرآیندهای زیر اقدام نمایند:

- جمع آوری و انتقال واحدهای مشمول انتقال قطعی به شهرکها و نواحی صنعتی مجاز؛

- رفع تصرف از اراضی ملی و دولتی؛

- تعیین تکلیف واحدهای مشمول استقرار مشروط با رعایت دستورالعمل های چهارگانه مربوط که توسط وزارتخانه های جهاد کشاورزی، وزارت نیرو و سازمان حفاظت محیط زیست تدوین و در کارگروه موضوع این ماده تصویب می ­شود؛

- مسلوب المنفعه نمودن چاه‌ های غیر مجاز و تخصیص آب از محل تعادل بخشی توسط وزارت نیرو؛

- اتخاذ تدابیر لازم به منظور تضمین جلوگیری از تشدید و توقف قطعی توسعه وضعیت موجود؛

- تعیین و اخذ حقوق دولتی مربوط از جمله عوارض تغییر کاربری اراضی کشاورزی؛

- تامین سرانه‌های خدماتی شهرک صنعتی.

موافقت دولت با دائمی شدن مقررات لغو روادید یکطرفه برای ورود اتباع عمانی به ایران

هیات وزیران با پیشنهاد وزارت امور خارجه مبنی بر دائمی شدن مقررات لغو روادید یکطرفه برای ورود اتباع کشور سلطنت عمان به جمهوری اسلامی ایران، با توجه به پایان مهلت یکساله آن موافقت کرد.

دولت این تصمیم را با توجه به فضای دوستانه حاکم بر روابط دو کشور و در جهت اقدام متقابل درخصوص تسهیل ورود اتباع ایرانی به کشور عمان اتخاذ کرد.

تصویب آیین نامه «حمایت حقوقی و قضایی از کارکنان و مأموران دستگاه‌های اجرایی»

دولت با توجه به ضرورت حمایت قضایی از مأموران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی و به منظور پیش‌ بینی سازوکارهای حمایتی لازم برای حمایت حقوقی و قضایی از آنان، آیین نامه حمایت حقوقی و قضایی از کارکنان و مأموران دستگاه های اجرایی و سایر اشخاص حقیقی و حقوقی آسیب ‌دیده از اقدامات دولت‌ها و مراجع داخلی و خارجی را به تصویب رساند.

عضویت رئیس سازمان غذا و دارو در کارگروه تنظیم بازار

با تصویب دولت، رئیس سازمان غذا و دارو به ترکیب اعضای کارگروه تنظیم بازار اضافه شد.

این تصمیم با هدف امکان سیاستگذاری جامع و اثرگذار در ابعاد مختلف تصمیم گیری در کارگروه تنظیم بازار از قبیل تولید، توزیع، واردات، روان‌سازی، تأمین و ایجاد ذخیره مطمئن و استراتژیک، تعرفه­ گذاری، توزیع ارز و اعتبار کالاهای سلامت محور و همچنین پاسخگویی مناسب به مراجع قانونی و دستگاه‌های نظارتی و مطالبات مردمی در زمینه تأمین امنیت این کالاها، اتخاذ شد.

تصمیم گیری دولت درخصوص نحوه بررسی لایحه مربوط به قانون مبارزه با پولشویی در مجلس

دولت در ادامه و در اجرای قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، مصوب کرد لایحه الحاق یک تبصره به یکی از مواد قانون مبارزه با پولشویی در دستور کار مجلس قرار گیرد.

به موجب این تبصره، دستگاه های مندرج در قانون مبارزه با پولشویی موظف شدند در صورت شناسایی تخلف یا جرم توسط اشخاص مشمول، حسب مورد نسبت به برخورد یا اعلام آن به مراجع قضایی و غیرقضایی صالح اقدام نمایند.

تصمیمات دولت برای اجرایی شدن ممنوعیت ثبت موتورهای دوزمانه برای شناورها

هیات وزیران با توجه به اهمیت زیست محیطی درخصوص ممنوعیت ثبت موتورهای دوزمانه برای شناورها اعم از صیادی و تفریحی و لزوم تعویض این موتورها با موتورهای چهارزمانه، وزارت راه و شهرسازی را موظف کرد از تاریخ ابلاغ این مصوبه به منظور شناسایی قایق های تفریحی و صیادی با موتورهای دو زمانه گواهینامه ثبت شش ماهه صادر نماید تا مالکان قایق های مذکور طی سه سال نسبت به جایگزینی موتورهای چهارزمانه بنزینی با موتورهای دوزمانه اقدام کنند.

همچنین وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف شد ثبت سفارش واردات موتورهای دوزمانه را از تاریخ ابلاغ این مصوبه ممنوع نماید.

 اعلام نظر دولت درخصوص تعدادی از طرح های نمایندگان مجلس

دولت در ادامه، ضمن اعلام نظر درخصوص تعدادی از طرح های نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نماینده خود را برای پیگیری موضوع تعیین کرد.