۰ نفر

سازمان ملی استاندارد ایران در جایگاه سوم آسیا قرار گرفت

۲۷ شهریور ۱۳۹۸، ۱۴:۴۸
کد خبر: 381641
سازمان ملی استاندارد ایران در جایگاه سوم آسیا قرار گرفت

براساس گزارش ارائه شده در مجمع عمومی سازمان بین المللی استاندارد (ایزو)، سازمان ملی استاندارد ایران با مدیریت سه کمیته فنی بین‌المللی، پس از چین و ژاپن در جایگاه سوم قرار گرفت.

به گزارش اقتصادآنلاین، طبق گزارش ارائه شده، جمهوری اسلامی ایران به همراه چین، ژاپن و کره جنوبی، تنها کشورهای آسیایی هستند که مسئولیت اداره چندین دبیرخانه کمیته فنی این سازمان بین المللی را  برعهده دارند.

مجمع عمومی سازمان بین‌المللی استاندارد (ایزو) از ۲۵ شهریور در شهر کیپ تاون آفریقای جنوبی آغاز شده و تا ۲۹ شهریور ادامه دارد.

مذاکره دوجانبه با هدف تسهیل تجارت میان ایران و آفریقا

برپایه این گزارش، در حاشیه مجمع عمومی ایزو در آفریقای جنوبی، «نیره پیروزبخت»، رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با نمایندگان وزارت تجارت و صنعت آفریقای جنوبی دیدار و درباره چگونگی گسترش همکاری ها و تسهیل تجارت میان دو کشور مذاکره و گفت وگو کرد.

در این دیدار که با حضور مدیران تجارت بین‌الملل و توسعه اقتصادی، زیرساخت‌های فنی و مدیران منطقه خاورمیانه و آسیای مرکزی اعضای هیات افریقای برگزار شد، پیش نویس یادداشت تفاهم سازمان ملی استاندارد ایران و وزارت تجارت و صنعت آفریقای جنوبی مورد بررسی قرار گرفت.

هدف از امضای این یادداشت تفاهم، ایجاد ساز و کاری برای همکاری در زمینه‌های استانداردسازی، آیین نامه های فنی، اندازه شناسی، تایید صلاحیت و فرآیندهای ارزیابی انطباق برای تسهیل تبادل کالا و خدمات از طریق شناسایی پیشگیری و حذف موانع فنی تجارت است.