۰ نفر

در جلسه هیات دولت به ریاست رئیس جمهور؛

الزام دستگاه‌های اجرایی به تخصیص اعتبار برای تولید برنامه جهت فرهنگ‌سازی/ درخواست اولویت از مجلس برای رسیدگی به لایحه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار

۲۴ شهریور ۱۳۹۸، ۱۹:۵۴
کد خبر: 380938
الزام دستگاه‌های اجرایی به تخصیص اعتبار برای تولید برنامه جهت فرهنگ‌سازی/ درخواست اولویت از مجلس برای رسیدگی به لایحه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار

در اجرای حکم قانون که به موجب آن دستگاه‌های اجرایی مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری موظفند یک درصد از اعتبارات هزینه‌ای خود را در قالب قرارداد با سازمان صدا و سیما، صرف تولید برنامه‌های مرتبط با اهداف، وظایف و مأموریت‌های خود جهت فرهنگ‌سازی، آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی نمایند، هیئت دولت آیین‌نامه اجرایی این قانون را به تصویب رساند.

به گزارش اقتصادآنلاین، در جلسه عصر یکشنبه هیات وزیران به ریاست حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور، به منظور هماهنگی و تعیین سازوکار اجرایی و نظارت بر اجرای آیین‌نامه مذکور، کارگروهی متشکل از سخنگوی دولت و رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت (رئیس کارگروه)، دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت (دبیر کارگروه)، نمایندگان رئیس‌جمهور در شورای نظارت بر صدا و سیما، نماینده سازمان برنامه و بودجه کشور با معرفی رئیس سازمان، نماینده سازمان صدا و سیما با معرفی رئیس سازمان و نماینده تام‌الاختیار دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط، تشکیل می شود.

درخواست اولویت از مجلس برای رسیدگی به لایحه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار

هیأت دولت در ادامه، برای بررسی طرح جامع توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، از مجلس شورای اسلامی تقاضای اولویت کرد.

گفتنی است، لایحه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در دولت تصویب شده و تیرماه سال جاری برای طی مراحل قانونی به مجلس ارسال شده است.

تعیین مناطق ویژه «کشتی سازی خلیج فارس» و «صنایع انرژی بر پارسیان» به ‌عنوان اسکله مجاز  ورود و خروج کالا و مسافر             

دولت هم‌چنین در این جلسه به پیشنهاد وزارت کشور (استانداری هرمزگان) و استناد قانون امور گمرکی، اسکله‌های منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان در استان هرمزگان را به عنوان اسکله‌‌های مجاز برای ورود و خروج کالا و مسافر تعیین کرد.

مدیریت بانک رفاه در اختیار سازمان تأمین اجتماعی باقی ماند

افزون بر این، هیات وزیران با الحاق یک تبصره به قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ ، لایحه ای را به تصویب رساند که براساس آن بانک رفاه کارگران تا پایان مدت قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران از شمول حکم محدودیت شکل حقوقی سهامی عام و سقف تملک سهام مستثنی شود.

گفتنی است، بانک رفاه خدماتی را بطور خاص به بیمه‌شدگان، مستمری ‌بگیران و کارفرمایان تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی ارائه می دهد.