۰ نفر

چرا افراد بیکار نباید در بخش دولتی استخدام شوند؟

۲۱ شهریور ۱۳۹۸، ۲۲:۱۱
کد خبر: 380261
چرا افراد بیکار نباید در بخش دولتی استخدام شوند؟

یک کارشناس اقتصادی گفت: درآمد زایی مسئله مهم تری نسبت به اشتغال زایی است یعنی دولت باید در تلاش باشد تا برای جوانان و جمعیت بیکار جامعه درآمدزایی کند چراکه این بحث برای دولت هزینه کمتر و بازده بیشتری دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از میزان، محمد حشمتی در خصوص نقش اشتغال زایی در دولت اظهار کرد: اشتغال زایی یکی از مهم‌ترین مسائل حال کشور است که در زمینه‌های مختلف می‌توان آن را ارتقا بخشید.

وی در ادامه افزود: فعالیت و تمرکز در زمینه شرکت‌های دانش بنیان، صنعت و خدمات و استارت آپ‌ها جهت ترویج اشتغال در کشور می‌تواند تاثیر بسیار موثری در این زمینه داشته باشد.

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: با توجه به وضعیت کنونی اقتصاد کشور، درآمد زایی مسئله مهم تری نسبت به اشتغال زایی است یعنی هم اکنون دولت باید در تلاش باشد تا برای جوانان و جمعیت بیکار جامعه درآمدزایی کند چراکه این بحث برای دولت هزینه کمتر و بازده بیشتری دارد.

حشمتی با ذکر این مطلب که وزارت آموزش و پرورش نیز باید اقداماتی را در دستور کار خود قرار دهد ادامه داد: این وزارت خانه باید به تمامی دانشجو‌ها نحوه درآمد زایی را تعلیم دهد، هم اکنون متاسفانه افراد در دانشگاه‌ها در نهایت کارمند آموزش و تعلیم می‌بینند.

وی عنوان کرد: همچنین دولت باید در صنایع مختلف پای افراد بازاریاب را باز کند تا هم کارشناسان بازاریاب به سرکار بروند و هم بتوانند برای جامعه بیکار کشور درآمد زایی کنند.

این کارشناس اقتصادی خاطر نشان کرد: همکاری صداو سیما با دولت جهت آموزش روش‌های مختلف اشتغال زایی و درآمد زایی بسیار می‌تواند کارساز و موثر واقع شود چراکه این مهم به نظر می‌رسد توسط دانشگاه‌ها سخت و هزینه بر باشد.

حشمتی افزود: دولت نباید در زمینه اشتغال زایی اقدام به استخدام کردن افراد در بخش‌های مختلف دولتی بکند چراکه این اقدام با دیگر هدف دولت جهت کوچک سازی این بخش تناقض دارد و هر دو هدف با مشکل روبه رو خواهند شد.

وی با ذکر این مطلب که بخش خصوصی زمینه‌ها و ظرفیت‌های زیادی در زمینه اشتغال زایی دارد گفت: دولت باید از این بخش حمایت‌های لازم را داشته باشد تا ضمن اشتغال زایی، به کوچک سازی دولت نیز کمک شود.

این کارشناس اقتصادی یادآور شد: دولت می‌تواند به جای هزینه کردن جهت استخدام افراد در بخش‌های دولتی، این هزینه را صرف ایجاد بازار‌های کار کند که جای خالی این بازار‌ها در اقتصاد کشور احساس می‌شود.