۰ نفر

منت دلار ‌روی سر ‌بلیت هواپیما‌ ‌

۱۷ شهریور ۱۳۹۸، ۱۴:۲۸
کد خبر: 379372
منت دلار ‌روی سر ‌بلیت هواپیما‌ ‌

قیمت بلیت حداقل در ۱۰مسیر پرتردد هوایی از هفته آینده تا سقف ۳۰درصد کاهش پیدا می‌کند. شرکت‌های هواپیمایی برای کاهش قیمت در عصر ارزانی دلار پیش‌قدم شدند. حالا که دلار نسبت به چند ماه قبل ارزان شده همه منتظر کسب و کارهایی هستیم که به محض بالا رفتن دلار قیمت‌هایشان را افزایش دادند و حالا که دلار روی ریل ارزان افتاده خبری از آنها نیست.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از هفت صبح، شرکت‌های هواپیمایی اولین گام را برداشته‌اند و خودشان نرخ‌نامه جدیدی تدوین کرده‌اند که بر اساس دلار ۱۱هزار تومانی تنظیم شده و تغییرات زیادی نسبت به نرخ‌نامه قبلی دارد. در این نرخ‌نامه برای اولین‌بار همه شرکت‌های هواپیمایی قیمت‌هایشان را با هم هماهنگ کرده‌اند و یک بازه قیمت مشترک برای همه مسیرها تعیین کرده‌اند.

طوری که از این به بعد هیچ قیمتی در بین بلیت‌های پروازهای داخلی، فراتر از این بازه‌های تعیین‌شده نخواهد بود.این نرخ‌ها قرار است از ۲۱شهریورماه اجرایی شود. در این گزارش قیمت بلیت در ۱۰مسیر پروازی پرتردد را بررسی کرده‌ایم تا ببینیم قیمت‌ها در نرخ‌نامه جدید چه تغییراتی نسبت به نرخ‌نامه‌های قبلی دارد.

*** قیمت بلیت پرواز تهران-مشهد؛ کاهش هفت‌درصدی

بلیت هواپیمای تهران-مشهد در نرخ‌نامه جدید انجمن شرکت‌های هواپیمایی ۵۰هزار تومان پایین آمده. قیمت بلیت هواپیما در نرخ‌نامه قبلی برای مسیر تهران-مشهد بین ۲۳۰ تا ۷۵۰هزار تومان بود. حالا سقف این بازه پایین آمده و در نرخ‌نامه جدید که قرار است از هفته دیگر اجرایی شود، سقف قیمت در نظر گرفته شده برای بلیت تهران-مشهد ۷۰۰هزار تومان است.

*** قیمت بلیت پرواز تهران-شیراز؛ کاهش ۱٫۶درصدی

قیمت بلیت هواپیما در مسیر تهران-شیراز تغییر چندانی نسبت به نرخ‌نامه قبلی ندارد. تیرماه سازمان هواپیمایی کشوری قیمت بلیت هواپیمای تهران-شیراز را که دومین ‌مسیر پرتردد در بین پرواز‌های داخلی به‌ حساب می‌آید، بین ۲۳۰ تا ۶۲۰هزار تومان اعلام کرده بود و حالا این سقف به ۶۱۰هزار تومان رسیده. شاید این کاهش قیمت زیاد به چشم نیاید، اما باید توجه داشته باشید که قیمت بلیت هواپیمای تهران-شیراز در آذرماه ۹۷ حداکثر ۶۴۰هزار تومان تعیین شده بود .

*** قیمت بلیت پرواز تهران-اصفهان؛ کاهش ۲۳درصدی

قیمت بلیت پرواز برای مسیر تهران-اصفهان تا یک‌هفته دیگر ۱۰۰هزار تومان معادل ۲۳درصد کاهش پیدا می‌کند. تیرماه قیمت مصوب برای بلیت هواپیمای تهران-اصفهان در بازه ۱۷۰ تا ۶۰۰هزار تومان اعلام شده بود و حالا شرکت‌های هواپیمایی سقف قیمت را به ۵۰۰هزار تومان کاهش داده‌اند. پیش از این و در آذرماه ۹۷ همزمان با کاهش دلار به کانال ۱۱هزار تومانی، شرکت‌های هواپیمایی سقف قیمت بلیت هواپیمای تهران-اصفهان را ۵۴۰هزار تومان اعلام کرده بودند.

*** قیمت بلیت پرواز تهران-تبریز؛ کاهش ۱۷درصدی

شرکت‌های هواپیمایی در نرخ‌نامه جدیدی که قرار است از هفته آینده اجرایی شود، قیمت بلیت تهران-تبریز را حدود ۱۱۰هزار تومان کاهش داده‌اند. پیش از این سازمان هواپیمایی کشوری در نرخ نامه تیرماه، سقف قیمت بلیت هواپیما را در این مسیر ۶۶۰هزار تومان اعلام کرده بود، اما حالا با کاهش قیمت دلار، انجمن شرکت‌های هواپیمایی سقف قیمت بلیت تهران-تبریز را در نرخ‌نامه جدید خود کاهش داده و اعلام کرده‌اند، قیمت بلیت این مسیر بین ۱۹۰ تا ۵۵۰هزار تومان در نظر گرفته می‌شود.

*** قیمت بلیت پرواز تهران-کیش؛ کاهش ۲۶درصدی

مسیرهای پروازی منتهی به جزیره کیش بیشترین کاهش قیمت را در نرخ‌نامه جدید شرکت‌های هواپیمایی دارند. طوری که سقف قیمت بلیت تهران-کیش در این نرخ‌نامه حدود ۲۶درصد پایین آمده است. پیش از این در تیرماه سازمان هواپیمایی کشوری بازه ۲۶۰هزار تومان تا یک‌میلیون و ۲۲۰هزار تومان را برای قیمت بلیت هواپیمای تهران-کیش در نظر گرفته بود و حالا قرار است از تیرماه سقف قیمت بلیت اکونومی ‌تهران-کیش حدود ۳۰۰هزار تومان کاهش پیدا کند و به ۹۰۰هزار تومان برسد. این رقم حتی از نرخ‌نامه آذرماه ۹۷ نیز که حداکثر قیمت بلیت هواپیما برای این مسیر را ۹۴۰هزار تومان در نظر گرفته بود، کمتر است.

*** قیمت بلیت پرواز تهران-اهواز؛ کاهش هشت‌درصدی

سقف در نظر گرفته شده برای قیمت بلیت پرواز تهران-اهواز در حال حاضر ۷۵۰هزار تومان است. انجمن شرکت‌های هواپیمایی در نرخ‌نامه جدید خود تصمیم گرفته همگام با کاهش قیمت دلار، سقف قیمت در نظر گرفته شده برای بلیت تهران-اهواز را ۶۰هزار تومان پایین بیاورد و به ۶۹۰هزار تومان برساند. این اتفاق به معنی کاهش هشت‌درصدی قیمت بلیت پرواز در این مسیر است. آذرماه ۹۷ که دلار ۱۱هزار و ۵۰۰تومان بود، بیشترین قیمت برای بلیت تهران-اهواز حدود ۵۶۰هزار تومان اعلام شده بود .

*** قیمت بلیت پرواز اصفهان-مشهد؛ کاهش ۲۱درصدی

بررسی قیمت‌ها در نرخ‌نامه جدید انجمن شرکت‌های هواپیمایی نشان می‌دهد، بلیت پرواز اصفهان-مشهد با کاهش قیمت ۱۸۰هزار تومانی روبه‌رو خواهد بود. چراکه شرکت‌های هواپیمایی در نظر دارند بازه قیمت بلیت را در این مسیر هوایی به ۲۴۰ تا ۶۷۰هزار تومان محدود کنند. این رقم در نرخ‌نامه قبلی که در تیرماه تعیین شده و ۲۴۰ تا ۸۵۰هزار تومان بود، نشان‌دهنده کاهش ۱۸۰هزار تومانی سقف قیمت بلیت هواپیمای اصفهان-مشهد است. قیمت جدید حتی از نرخ تعیین‌شده در آذرماه ۹۷ هم پایین‌تر است، چراکه آن زمان سقف قیمت بلیت هواپیما در مسیر اصفهان-مشهد، ۷۵۰هزار تومان در نظر گرفته شده بود.

*** قیمت بلیت پرواز شیراز-مشهد؛ کاهش ۱۶درصدی

شرکت‌های هواپیمایی تصمیم گرفته‌اند قیمت بلیت هواپیمای شیراز-مشهد را از هفته دیگر ۱۶۰هزار تومان ارزان کنند. در آخرین نرخ‌نامه بلیت هواپیما، بازه قیمت برای مسیر شیراز-مشهد بین ۲۴۵ تا ۹۸۰هزار تومان اعلام شده بود که حالا در نرخ‌نامه جدید این بازه به ۲۵۰ تا ۸۲۰هزار تومان محدود شده است. این مورد نشان می‌دهد قیمت بلیت هواپیمای شیراز-مشهد ۱۶درصد کاهش پیدا می‌کند.

*** قیمت بلیت پرواز تبریز-مشهد؛ کاهش ۱۶درصدی

حداکثر قیمت بلیت هواپیمای تبریز-مشهد در آذرماه سال ۹۷ که دلار ۱۱هزار و ۵۰۰تومان بود، ۸۷۰هزار تومان در نظر گرفته می‌شد. این سقف قیمت در تیرماه حدود ۳۰۰هزار تومان افزایش پیدا کرد و به یک‌میلیون و ۱۹۰هزار تومان رسید. حالا در نرخ نامه جدید که گفته می‌شود بر اساس دلار ۱۱هزار تومانی بسته شده، قیمت بلیت هواپیمای تهران-تبریز ۲۶۰ تا یک‌میلیون تومان اعلام شده که نشان‌دهنده کاهش ۱۹۰هزار تومانی یا ۱۶درصدی قیمت بلیت تبریز-مشهد است.

*** ‌قیمت بلیت پرواز کیش-مشهد؛ کاهش ۲۷درصدی

سقف قیمت مجاز برای بلیت پرواز کیش-مشهد در نرخ‌نامه جدید انجمن شرکت‌های هواپیمایی ۹۹۰هزار تومان است که نسبت به نرخ‌نامه قبلی که سقف قیمت را یک‌میلیون و ۳۵۰هزار تومان در نظر گرفته بود، کاهش ۲۷درصدی پیدا کرده است. نرخ جدید که بر پایه دلار ۱۱هزار تومانی محاسبه شده، تقریبا برابر با قیمتی است که در نرخ‌نامه آذرماه ۹۷ اعلام شده بود.