۰ نفر

معاون پارلمانی رئیس جمهوری:

شرایط کشور در ۲سال آینده امیدوارکننده‌ است

۱۴ شهریور ۱۳۹۸، ۱۶:۰۱
کد خبر: 378749
شرایط کشور در ۲سال آینده امیدوارکننده‌ است

معاون پارلمانی رئیس جمهوری گفت: شرایط کشور در ۲۴ ماه باقی مانده از عمر دولت تدبیر و امید، حسب تحلیل‌های کارشناسی و اعلام نظر کارشناسان و آمار و ارقامی که وجود دارد، خوب و امیدوار کننده خواهد بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، حسینعلی امیری روز پنج‌شنبه در همایش حقوق شهروندی در شهرستان ممسنی افزود: تحلیل‌ها بیانگر آن است که کشور در مسیر درست ثبات اقتصادی قرار می‌گیرد.

معاون پارلمانی رئیس جمهوری ادامه داد: با همه تنگناهایی که وجود دارد آمارهای کارشناسی و  آمارهای توسعه‌ای رو به رشد است و امروز همه باید منسجم و متحد در کنار همدیگر قرار گیریم و آینده روشنی را برای کشور رقم بزنیم.

این مقام مسوول با اشاره به خدمات دولت در ۶ ساله گذشته و توسعه‌ای که در مناطق محروم صورت گرفته یادآور شد: در شرایطی این دولت این خدمات را انجام داده که در ماه‌های شروع فعالیت دولت تدبیر و امید با محدودیت‌های منابع مالی بسیار مواجه بودیم و شرایط بین المللی بر ما سخت بود.

امیری افزود: آن زمان بازار نفت ما از دست رفته بود و زمانی که بازار نفت را پیدا کردیم با سقوط قیمت جهانی نفت مواجه شدیم حتی بعضی از کشورهای صادرکننده نفت مثل ونزوئلا و عراق با مشکلات جدی مواجه شدند.

وی ادامه داد: عربستان در این شرایط از منابع ذخیره ارزی خود استفاده کرد، عراق استقراض کرد، ونزوئلا دچار مشکلات اقتصادی شد که گاهی در اخبار شاهد حمله مردم برای تامین مواد غذایی مورد نیازشان به فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌ها بودیم اما به لطف خداوند متعال در آن شرایط با تدابیر و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته با تلاش مدیران کشور در تمام سطوح و همکاری مردم کارهای توسعه ای در کشور انجام  گرفت.

معاون پارلمانی رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: آن زمان برخی کشورها مثل روسیه ارزش پولشان به حدی سقوط کرد که برنامه‌های توسعه را متوقف کردند اما در ایران این برنامه‌ها متوقف نشد وتداوم یافت.

امیری افزود: با یک قطعنامه آثار قطعنامه‌های ظالمانه منتفی شد که یکی از آن‌ها این بود که کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران تحت فصل هفت منشور سازمان ملل قرار گرفته بود یعنی اجازه داشتند علیه ما عملیات نظامی انجام دهند که این موضوع  منتفی شد و شرایط آرامی در کشور حکم فرما گردید و با آن شرایط کارهای توسعه انجام گرفت و در حال حاضر نیز در حال انجام است.

وی ادامه داد: با محدودیت منابع مالی که دولت دارد ما می بینیم هر روز در بخشی از کشور شاهد افتتاح طرح های بزرگ و رونق تولید است.

معاون رئیس جمهوری گفت: دشمنان ما که فکر می کردند تا اواخر سال ۱۳۹۶ نظام را ساقط می کنند و حتی فکر جایگزین نیز بودند اما نقشه آن‌ها نقش بر آب شد و کشور در حال قرار گرفتن در مسیر مناسبی است.

امیری افزود: درست است که مردم دشواری‌های سختی را پشت سر گذاشتند و تنگناهای زیادی را به جان خریدند اما مقاومت، پایمردی ، همکاری، همدلی و همراهی و انسجام مردم به عنوان یکی از مولفه‌های قدرت ملی، کشور را از این شرایط سخت عبور داده است.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های استان فارس در بخش‌های مختلف بیان کرد: استان فارس یک استان بسیار با ظرفیتی است که انسان‌های پرتلاش و فهمیم و دانشمند این استان در عرصه‌های ملی حضور دارند.

معاون رئیس جمهوری گفت: در شهرستان ممسنی در یک کلاس ۱۸ نفر در رشته پزشکی قبول شدند این شهرستان در سطح کشور یکی از شهرستان هایی است که بیشترین قبولی را در کنکور دارد و فرهیختگان که این شهرستان دارد نمونه‌ای از ظرفیت‌های انسانی استان فارس است. استان فارس تمام ظرفیت های لازم را برای توسعه دارد.

بازدید از محور ارتباطی مصیری- بابامیدان، سفر به شهرستان ممسنی و شرکت در همایش حقوق شهروندی، بازدید از موزه و کلینیک در دست احداث نورآباد، سفر شهرستان سپیدان و حضور در مراسم کلنگ‌زنی شهرک صنعتی گیاهان دارویی در بخش بیضا و سفر به شیراز به منظور شرکت در جلسه شورای اداری استان فارس از دیگر برنامه‌های معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری در سفر یک روزه  به استان فارس است.