۰ نفر

کاهش ۱۰ درصدی قیمت بلیت هواپیما از ۲۱ شهریور

۱۴ شهریور ۱۳۹۸، ۹:۰۸
کد خبر: 378671
کاهش ۱۰ درصدی قیمت بلیت هواپیما از ۲۱ شهریور

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی از کاهش حدود ۱۰ درصدی قیمت بلیت هواپیما به صورت میانگین از پنجشنبه هفته آینده (۲۱ شهریور ماه) خبر داد و گفت: حدود ۱۵ سایت متخلفی که بلیت هواپیما را گران‌تر از سقف نرخ‌های مصوب به مردم فروختند به دستگاه‌های نظارتی معرفی کردیم؛ البته برخی از آن‌ها بلیتی را فروختند که وجود خارجی نداشته است!

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، مقصود اسعدی سامانی اظهار کرد: با توجه به کاهش نرخ ارز، ادامه داشتن روند نزولی آن و در راستای رضایت مردم تصمیم‌گرفتیم قیمت بلیت هواپیما برای سفرهای داخلی را تا حدود ۱۰ درصد به صورت میانگین کاهش دهیم و این قیمت‌ها به شرط ثبات بازار ارز بر جای خود باقی است.

وی افزود: گرچه برخی سایت‌ها بر طبل گرانی قیمت بلیت هواپیما می‌کوبیدند اما در نیمه اول امسال معمولا ایرلاین‌ها، بلیت‌های خود را پایین‌تر از سقف قیمت درنظر گرفته شده فروختند، به عنوان مثال در حالی که سقف قیمت برای بلیت تهران-مشهد ۷۵۴ هزار تومان است، میانگین فروش شرکت‌های هواپیمایی در این مسیر ۴۸۰ هزار تومان بود.

معرفی ۱۵ سایت مسافرتی متخلف و گرانفروش به سازمان هواپیمایی

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ایران با اشاره به اینکه برخی سایت‌ها نرخ‌هایی را اعلام می‌کنند که مورد تایید انجمن نیست، گفت: این سایت‌ها که عمدتا متفرقه و گمنام هستند با استفاده از ربات و اتصال به شرکت‌های هواپیمایی بلیت‌ها را خریداری کرده و آن را گران‌تر از سقف نرخ‌های مصوب به مردم فروختند اما این تخلف به هیچ وجه مورد تایید شرکت‌های هواپیمایی و انجمن‌ نیست.

اسعدی سامانی با تاکید بر اینکه دستگاه‌های نظارتی باید با چنین تخلفاتی برخورد کنند، ادامه داد: در این زمینه حدود ۱۵ سایت را به سازمان هواپیمایی کشوری معرفی کردیم و پیگیر هستیم تا با آن‌ها برخورد شود، البته سازمان هواپیمایی کشوری آن‌ها را به دستگاه قضایی معرفی کرده است. اما هر اتفاقی بیافتد، مردم باید به نرخ‌های رسمی و مصوبی که روی سایت انجمن شرکت‌های هواپیمایی ایران و سازمان هواپیمایی کشوری منتشر شده، دقت کنند و بلیتی که قیمتش بالاتر از نرخ مصوب است را نخرند و اگر این کار را انجام دادند و پس از آن متوجه گرانفروشی و تخلف فروشنده شدند، به سرعت از آن شرکت به انجمن یا سازمان هواپیمایی کشوری شکایت کنند تا با آن‌ها برخورد شود.

فروش بلیت‌ هواپیمایی که نیست!

به گفته وی، برخی از شرکت‌های مسافرتی، بلیت‌هایی به مردم فروختند که وجود خارجی نداشته و اساسا چنین پروازهایی در آن ایرلاین نبوده است و مردم متضرر شدند، البته پرونده آن‌ها را نیز برای رسیدگی و برخورد قضایی ارسال کرده‌ایم.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ایران اعلام کرد: این امکان را برای مردم فراهم کردیم که قیمت بلیت، اعتبار بلیت و اعتبار شرکت فروشنده را راستی آزمایی کنند. همه می‌توانند با مراجعه به سایت انجمن به نشانی http://aira.ir و سامانه اعتبارسنجی بلیت هواپیما، بیلت خریداری شده خود را از همه جهات تست و تایید کنند تا برایشان مشکلی به وجود نیاید و اگر اعتبار بلیت آن‌ها تایید نشد، می‌توانند از همان طریق علیه فروشنده شکایت کنند.

 پیش از این نیز محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی و مرتضی دهقان، معاون هوانوردی و بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری بر برخورد با گرانفروشان تاکید کرده بودند و اعلام کردند که ملاک قیمت‌ها برایشان نرخ‌هایی است که آذر ماه سال گذشته ابلاغ شده‌ است.