۰ نفر

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی:

ضرورت هدفمندسازی تعاونی‌ها/ زنان تعاونگر نگاه جامعی به این حوزه دارند

۱۲ شهریور ۱۳۹۸، ۱۴:۰۴
کد خبر: 378199
ضرورت هدفمندسازی تعاونی‌ها/ زنان تعاونگر نگاه جامعی به این حوزه دارند

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی ضمن تقدیر از نقش و توجه جامع زنان تعاون‌گر کشور بر ضرورت هدفمندسازی تعاونی‌ها تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادآنلاین، محمد شریعتمداری در نشست تخصصی بررسی جایگاه تعاونی‌های زنان در توسعه اقتصادی اجتماعی گفت: این نشست همه نتایجی که از آن انتظار می‌رفت را به دست آورد و به ما نشان داد که باید برای جبران کم کاری‌های گذشته تلاش کنیم.

وی مهم‌ترین بخش جلسه را شنیدن حرف‌های بانوان تعاون‌گر عنوان کرد و افزود:  از منظر گوناگون کسانی که در حوزه خدمات و تولید تعاونی‌ها فعالیت می‌کردند مطالبات خود را بیان کردند اما وجه مشترک این سخنان نشان داد که مجموعه بزرگ زنان تعاون‌گر کارآفرین بسیار جامع تر از تعاونی‌های مشابه به امر تعاون توجه کرده‌اند و تعاون را تنها یه شکل یک بنگاه اقتصادی ندیده اند.

وزیر کار با اشاره به مشکلات تعاونی‌ها ادامه داد: مشکلات تعاونی‌های کشور بازار فروش،  آموزش مهارت‌ها،  تامین وثیقه‌های مورد نیاز و تضمین لازم برای فعالیت‌های اقتصادی است که باید این مجموعه مشکلات را بپذیریم.

شریعتمداری با تاکید بر ضعف وزارت تعاون در در زمینه فعالیت‌ های آموزشی برای تعاونگران خاطرنشان کرد: یکی از دلایل این موضوع مشکلات منابع مالی است. از دولت انتظار نمی‌رود خودش شرکت تعاونی و فروشگاه تاسیس کند زیرا این کار را خود تعاونی ها بلدند و ما باید تنها تعاونی‌ها را هدفمند سازیم.

شریعتمداری با اشاره به طلب ۱۹هزارمیلیاردتومانی تعاونی‌ها از دولت در جریان واگذاری‌ها به بخش خصوصی گفت:  این مبلغ پس از دریافت باید صرف انجام همین هدفمندسازی‌ها شود.