۰ نفر

معاون رییس جمهور در امور زنان:

تاکید بر ایجاد تعادل بین نقش زنان در جامعه و خانواده/ اتفاقات مثبتی در حوزه تعاون رخ داده است

۱۲ شهریور ۱۳۹۸، ۱۳:۱۳
کد خبر: 378189
تاکید بر ایجاد تعادل بین نقش زنان در جامعه و خانواده/ اتفاقات مثبتی در حوزه تعاون رخ داده است

معاون رییس جمهور در امور زنان بر ضرورت ایجاد تعادل بین نقش‌ زنان در جامعه و خانواده تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادآنلاین، معصومه ابتکار در نشست تخصصی بررسی جایگاه تعاونی‌های زنان در توسعه اقتصادی اجتماعی که با حضور وزیر کار و معاون تعاونی وی برگزار گفت: ما به تعاونی‌ها از ابتدای انقلاب توجه داشتیم ولی فراز و نشیب‌های این بخش زیاد بوده است.

وی افزود:اما امروز می‌بینیم که اتفاقات مثبتی در این زمینه رخ داده است که اول با تلاش تعاون‌گران و بعد با حمایت دولت  بوده است و به ما کمک کرده که بتوانیم جنبه‌های رونق اقتصادی در سالی که رونق تولید مورد تاکید مقام معظم رهبری است داشته باشیم.

ابتکار خاطرنشان کرد: در شرایطی که ظالمانه‌ترین تحریم‌ها بر کشور ما اعمال شده است و هدف پشت آن زمین زدن مردم و اقتصاد ایران است. البته این خواب آشفته‌ای است که هیچگاه تعبیر نخواهد شد.

معاون رییس جمهور با تاکید بر اهمیت نقش زنان در جامعه در کنار نقش‌های خانوادگی ادامه داد:اگر زنان تعاونگر محدودیت‌هایی به دلیل ایفای نقش  خانوادگی خود دارند باید آن را یک فعالیت اقتصادی ببینند و نباید کاری کرد که زن‌ها مجبور بشوند یکی از نقش‌های خود را فدا کنند و باید تعادلی بین این‌ نقش‌ها وجود داشته باشد.

وی با اشاره به توسعه استارتاپ‌ها به عنوان یکی از رهیافت‌های بخش تعاون، افزود: دختران جوانی که در این رشته‌ها درس خوانده اند کم نیستند و حتی تعداد دختران بیکار فارغ التحصیل این رشته ۳ تا ۴ برابر پسران است و رویکرد تعاونی‌ها به فناوری‌های نوین اتفاق خوبی است که به وسیله آن برای بانوان ایجاد شغل کرد.

به گفته معاون رییس جمهور در امور زنان این معاونت برای اصلاح قوانینی که منجر به تعادل میان حضور زنان در جامعه و خانواده شود تلاش می‌کند.