۰ نفر

ظریف فردا به بنگلادش و اندونزی می‌رود

۱۱ شهریور ۱۳۹۸، ۱۷:۰۰
کد خبر: 377987
ظریف فردا به بنگلادش و اندونزی می‌رود

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: فردا سه شنبه در ادامه رایزنی های خود راهی کشورهای بنگلادش و اندونزی می شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، محمد جواد ظریف روز دوشنبه در واکنش به پرسشی مبنی بر اینکه مسکو آخرین ایستگاه سفرهای وی به شرق و غرب جهان برای گفت و گو در خصوص برجام، موضوعات منطقه ای و بین المللی خواهد بود این مطلب را بیان کرد.

وی افزود: امشب مسکو را به مقصد تهران ترک خواهم‌کرد و احتمالا فردا در تهران دیداری با گیر پدرسن فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه خواهم داشت و پس از تهران را نخست به مقصد بنگلادش و سپس اندونزی ترک خواهم کرد.

گفتنی است، وزیر امور خارجه ایران شامگاه یکشنبه در ادامه رایزنی های بین المللی خود  در شرق و غرب جهان وارد مسکو شد.

ظریف امروز با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه دیدار کرد و سپس در کنفرانس خبری حاضر شد و پس از آن ظریف و لاوروف نهار کاری داشتند.

بخش دوم و فشرده برنامه‌های سفر یک روزه وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تا دقایقی آغاز می‌شود چرا که ظریف در نظر دارد در این سفر هم با تنی چند از ایرانشناسان نامی روس دیدار و گفت‌وگو کند.

پایان بخش برنامه های ظریف در مسکو، نشست خبری است که به میزبانی سفارت جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه برگزار می‌شود و پس آن ظریف مسکو را به مقصد تهران ترک خواهد کرد.

این بار علاوه بر مهدی سنایی سفیر تام الاختیار جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه، رضا اردکانیان رئیس طرف ایرانی کمیسیون همکاری‌های اقتصادی دو کشور نیز رئیس دستگاه دیپلماسی ایران را همراهی می‌کند و قرار است دیداری جداگانه با  الکاسندر نوواک رئیس طرف روسی کمیسیون و وزیر انرژی روسیه داشته باشد.