۰ نفر

وزیر کار عنوان کرد:

تاکید بر مردمی‌سازی بجای خصوصی‌سازی/ ایجاد بیش از ۱۷هزار شغل در بخش تعاون

۹ شهریور ۱۳۹۸، ۱۹:۲۷
کد خبر: 377522
تاکید بر مردمی‌سازی بجای خصوصی‌سازی/ ایجاد بیش از ۱۷هزار شغل در بخش تعاون

وزیرکار با تاکید بر مردمی سازی بجای خصوصی سازی در اقتصاد گفت: اگر به نقش تعاونی‌ها در این حوزه توجه شود دیگر سودجویی وجود نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار اقتصادآنلاین، محمد شریعتمداری در مراسم افتتاح همزمان ۶۴۳ پروژه تعاونی در سراسر کشور و تقدیر از تعاونی‌های برتر ملی که با حضور معاون اول رئیس‌جمهور و فعالان حوزه تعاون برگزار شد، گفت: برای اولین بار سال ۱۳۰۳ به تعاونی‌ها در قانون ایران اشاره شد و اولین تعاونی‌ها سال ۱۳۱۴ افتتاح شد.

به گفته وی همواره پس از اتفاقات ناگوار توجه بیشتری به تعاونی‌ها و نقش آن‌ها در اقتصاد شده است.

شریعتمداری با بیان اینکه امروز ۶۴۳ طرح در بخش تعاون افتتاح می‌شود، گفت: این پروژه‌ها با مشارکت بیش از ۳۹ هزار نفر ایجاد شده و با افتتاح این تعاونی‌ها ۱۷هزار و ۶۷۰ شغل ایجاد می‌شود.

وزیر کار تاکید کرد: در برنامه پنجم توسعه تاکید شده است که ۲۵درصد از فروش اموال دولتی برای توسعه بخش تعاون به کار گرفته شود اما تا کنون این امر محقق نشده است. 

وی با بیان اینکه جامعه به مردمی‌سازی اقتصاد نگاه مثبت‌تری تا خصوصی‌سازی دارند، گفت: ظرفیت تعاونی‌ها بسیار بیشتر از این است و این بخش می‌تواند در بخش‌های مختلف اقتصاد نقش‌‌آفرینی کند.

شریعتمداری خاطرنشان کرد: از ابتدای حضورم در وزارت کار اعلام کردیم که آمادگی این را داریم از طریق تعاونی‌های مصرف توزیع این کالاهای اساسی که ارز ۴۲۰۰تومانی به آن‌ها تعلق می‌گیرد را با قیمت واحد و بدون هیچ مشکلی بر عهده بگیریم.

وزیر تعاون ادامه داد: امیدواریم با افتتاح اولین مرکز نوآوری تعاون هدف تامین مالی برای طرح‌های نوآورانه در این حوزه با جدیت بیشتری دنبال شود.

وی با تاکید بر اینکه بانوان برای ایجاد اشتغال می‌توانند روی بخش تعاون حساب ویژه‌ای باز کنند، گفت: در این راستا از توانمندی جوانان و زنان استفاده می‌کنیم.