۰ نفر

مدیرعامل گروه توسعه ملی:

راه‌عبور از بحران‌های کشور، اندیشه‌های نجات‌بخش است

۹ شهریور ۱۳۹۸، ۱۰:۵۸
کد خبر: 377383
راه‌عبور از بحران‌های کشور، اندیشه‌های نجات‌بخش است

مدیرعامل گروه توسعه ملی گفت: کشور نیاز به تولید توسعه‌گرا دارد و خرسندیم که امروز عمده‌ صنایع، بنگاه ها و کارخانه‌هایی که در گروه فعال هستند، مبتنی بر بازار و عملیات نیروی انسانی بوده و کمترین وابستگی به رانت‌های طبیعی را دارا هستند.

به گزارش اقتصاد آنلاین ، سیدمهدی سدیدی در نشست هم اندیشی خانواده بزرگ توسعه ملی با اشاره به نزدیکی حلول ماه محرم، گفت: محرم یک رویداد نیست، یک حقیقت و فرهنگ برای ماست. حرکت سترگ امام حسین (ع) ننگ از دنیاطلبی، ذلت‌پذیری، مفاهمه‌ی غیراخلاقی و توافق غیراصولی است. این حرکت به ما درس انسانیت، وجدان، گذشت و ایثار می‌دهد. امام حسین (ع) پایه‌گذار عدل اخلاقی است، هرآنچه که بنا خواهد شد بر روی عدل بنا می‌شود. عدل اخلاقی که عدالت در رفتار و گفتار ماست، ریشه‌ی تمام عدل‌ها است و پس از آن عدل اقتصادی و اجتماعی و ... خواهد آمد.

وی استانداردسازی در مفاهیم بنیادی از جمله توسعه، رونق، تولید توسعه‌گرا و کار شرافتمندانه را از نیازهای گروه توسعه ملی بر شمرد و افزود: اگر ما درباره‌ی این مفاهیم با یکدیگر اختلاف نظر و جهان‌بینی متضادی داشته باشیم، در رفتار و بنگاهداری خودمان نیز به نتیجه‌ی مطلوبی نخواهیم رسید.

وی عامل این افتراق‌ها را برآمده از شناخت‌های نادرست دانست و گفت: امید است از طریق بکارگیری منش صحیح و ترویج آن بتوانیم به یک استانداردسازی در مفاهیم برسیم، بطوریکه وقتی حرف از کنترل می‌زنیم، با مچ گیری و مزاحمت خلط موضوع نشود و آنجایی که حرف از اعتماد می‌زنیم با رهاسازی مجموعه‌های تحت مدیریت دچار اشتباه نشود. سدیدی افزود: امیدوارم با نشست‌های بیشتر بین مدیران و منابع‌انسانی بتوانیم مفاهمه را بیشتر کنیم، چرا که اگر تفاهم در مفاهیم به عنوان بزرگترین مقسوم علیه مشترک بین ما بوجود آید، می‌توانیم به کوچکترین مضرب مشترک یعنی همان اهداف برسیم.

مدیرعامل گروه توسعه ملی خاطر نشان کرد: کشور نیاز به تولید توسعه‌گرا دارد و خرسندیم که امروز عمده‌ی صنایع، بنگاهها و کارخانه‌هایی که در گروه فعال هستند، مبتنی بر بازار و عملیات نیروی انسانی بوده و کمترین وابستگی به رانت‌های طبیعی را دارا هستند.

وی خطاب به همکاران گروه توسعه ملی گفت: شما محصولی را تولید می‌کنید که باید در فضای رقابت قرار گیرد و بازار را فتح کند و این همان چیزی است که نشان می‌دهد به مفاهیم تولیدی نزدیک هستید.

سدیدی خاطر نشان کرد: کشور متکی به تولید توسعه گرا، مردمی با عزت نفس خواهد داشت که در برابر انواع فشارها سر خم نخواهند کرد و راه عبور از بحران‌های کشور نیز اندیشه‌های نجات‌بخش است.

وی با اشاره به شرایط جامعه و بازار گفت: امید است اقتصاد ملی کاری کند که زندگی شرافتمندانه هزینه‌ی کمتری داشته باشد وبرعکس؛ هزینه‌ی زندگی سوداگرانه، روز به روز افزایش یابد، چرا که پس از آن عملا حکمرانی نخبگان صورت می‌گیرد و افراد شریف بر مسند امور خواهند نشست.

وی افزود: امروز به وضوح می‌بینیم رفتار سوداگرانه در بخش بازار پول و مستغلات، چه لطمه‌ای به تولید واقعی وارد کرده است.وقتی متوسط بهره‌مندی از رفتار سوداگرانه 20 برابر درآمد حاصل از تولید منصفانه باشد، طبیعتا جریان‌های مالی به سمت تولید توسعه‌گرا حرکت نخواهند کرد.

وی در پایان با اشاره به آرمان گروه توسعه ملی یعنی «حکمرانی نخبگان» افزود: سامانه‌های استعدادیابی، ارتقای شغلی و جانشین‌پروری در این گروه پیاده‌سازی شده است و خرسندیم که شرکت‌های گروه درمبحث نوآوری و دانش بنیان، آنقدر جدی و عملگرا شده‌اند که این جریان در حال تبدیل شدن به یک فرهنگ است.