۰ نفر

حقوق ۱۳۰هزار کارگر معوق شده است

۱ شهریور ۱۳۹۸، ۱۱:۴۲
کد خبر: 375491
حقوق ۱۳۰هزار کارگر معوق شده است

آمار مربوط به اطلاعات بنگاه‌های مشکل دار، حاکی از آن است که ۱۳۰ هزار و ۴۰۰ کارگر در کل کشور حقوق معوق دارند که این کارگران در ۱۱۹۳ بنگاه کشور مشغول به کار هستند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر،  بر اساس آخرین آمار از وضعیت فعالیت بنگاه‌های مشکل‌دار در کل کشور منتهی به خرداد ماه امسال، ۱۲۶۲ بنگاه مشکل دار در کشور فعالیت می کنند.

در حوزه حقوق معوق، ۱۱۹۳ بنگاه در سطح کشور دسمتزد نیروی کار خود را با تاخیر چندماهه پرداخت کردند یا همچنان بعد از ماه ها پرداخت نکرده اند.

اطلاعات به دست آمده از وضعیت حقوق معوق کارگران نشان می دهد، در ۳۱ استان کشور بنگاه های دارای حقوق معوق وجود دارند و در مجموع دستمزد ۱۳۰ هزار و ۴۱۳ نیروی کار در سطح کشور از یکماه و بیشتر پرداخت نشده است.

بررسی آمار به تفکیک هر استان نیز حاکی از آن است که بنگاه‌های اقتصادی استان تهران با حقوق معوق ۱۷  هزار و ۲۷۱ کارگر در صدر قرار دارند که این حجم از حقوق معوق نیروی کار مربوط به ۳۰ بنگاه اقتصادی است.

پس از تهران، بنگاه‌های اقتصادی استان مرکزی بیشترین حقوق معوق را در سطح کشور دارند به طوری که حقوق ۱۰ هزار و ۲۷۱ نیروی کار در ۶۱ بنگاه اقتصادی در این استان با تعویق در پرداخت مواجه شده است.

علاوه بر این در استان هرمزگان پرداخت حقوق ۸ هزار و ۶۶۵ کارگر شاغل در 71 بنگاه  اقتصادی با تاخیر مواجه شده است.

استان خوزستان نیز در زمره استان‌های دارای بیشترین کارگر با دستمزدهای معوق قرار دارد. در این استان ۸ هزار و ۱۷۵ نیروی کار که فقط در ۱۸ بنگاه اقتصادی فعالیت دارند، با تعویق در پرداخت حقوق  مواجه شده اند. 

همچنین ۸ هزار و ۱۳۴ نیروی شاغل در ۳۵ بنگاه اقتصادی استان آذربایجان شرقی دستمزد معوق دارند. در استان فارس نیز تعداد ۷ هزار و ۹۰۴ نیروی شاغل در ۱۲۳ کارگاه و بنگاه اقتصادی حقوق شان معوق شده است.