۰ نفر

مدیرعامل بازار متشکل ارزی در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین تاکید کرد؛

شکسته‌بند: زمان دقیق راه‌اندازی بازار متشکل ارزی مشخص نیست/ اخباری غیر از این را تکذیب می‌کنم

۲۶ مرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۴۵
کد خبر: 374188
شکسته‌بند: زمان دقیق راه‌اندازی بازار متشکل ارزی مشخص نیست/ اخباری غیر از این را تکذیب می‌کنم

مدیرعامل بازار متشکل ارزی گفت: ساز و کار راه‌اندازی بازار متشکل ارزی در دست انجام است اما اخبار منتشر شده مبنی بر افتتاح این بازار در روز جاری را تکذیب می‌کنم.

اقتصادآنلاین – فاطمه اکبرخانی؛ در پی خبر منتشر شده در یکی از رسانه‌ها به نقل از دبیر اتحادیه طلا و جواهر تهران مبنی بر آغاز به کار بازار متشکل ارزی از صبح امروز، محمود شکسته‌بند به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: ساز و کار راه‌اندازی بازار متشکل ارزی در دست انجام است اما اخبار منتشر شده مبنی بر افتتاح این بازار در روز جاری را تکذیب می‌کنم.

وی تصریح کرد: این بازار در اسرع وقت راه‌اندازی خواهد شد اما هنوز زمان دقیق آن مشخص نیست و کسانی که اظهار می‌کنند که این بازار راه‌اندازی شده و یا زمانی برای آن اعلام می‌کنند را تکذیب می‌کنم.

بر این اساس، بازار متشکل ارزی بخشی از سیاست ارزی بانک مرکزی برای ساماندهی بازار اسکناس ارز است تا بتواند در بازار اسکناس که کمتر از ده درصد سهم نیازهای ارزی را به خود اختصاص می‌دهد، مدیریت موثری انجام دهد.

درباره آغاز به کار این بازار، ابتدا رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از توافق با بانک مرکزی برای ایجاد بازار متشکل ارزی تا پایان خرداد ماه خبر داد، اما این بازار راه‌اندازی نشد.

مدتی بعد مدیر عامل بازار متشکل، از راه‌اندازی این بازار در آستانه عید قربان خبر داد که مجددا این اقدام به تعویق افتاد و رئیس کل بانک مرکزی صراحتا اعلام کرد که آمادگی کامل برای راه‌اندازی بازار متشکل ارزی وجود ندارد و تا زمانی که اطمینان حاصل نشود، این بازار راه اندازی نخواهد شد.

طبق این گزارش فعلا زمان دقیقی برای آغاز به کار بازار متشکل ارزی از سوی مقامات ذیربط اعلام نشده است.