۰ نفر

ظریف: تروریسم اقتصادی ایالات متحده یک تهدید جهانی است

۲۵ مرداد ۱۳۹۸، ۱۰:۳۴
کد خبر: 373955
ظریف: تروریسم اقتصادی ایالات متحده یک تهدید جهانی است

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: " تروریسم اقتصادی ایالات متحده یک تهدید جهانی است.

به گزارش اقتصادآنلاین، ظریف امروز شنبه در این توییت افزود: "برای شرکت در اجلاس جنبش عدم تعهد که مهیای تمهید پاسخی جهانی به یکجانبه گرایی است، در ونزوئلا هستم. "

وی اظهار داشت: "در تعامل ایران با دنیا، ما نه خواستار سرنگونی رهبران کشورها هستیم و نه خواهان تقویت موقعیت آنها، این تصمیم با مردم هر کشور است. "

محمدجواد ظریف شنبه هفته گذشته -۲۲ تیرماه - به منظور شرکت در نشست سالانه مقامات عالی رتبه شورای اقتصادی - اجتماعی ملل متحد عازم نیویورک شد.

وی شب گذشته نیز پس از سفر ۶ روزه، نیویورک را برای شرکت در اجلاس جنبش عدم تعهد در ونزوئلا ترک کرد و اکنون در کاراکاس پایتخت ونزوئلا به سر می برد.

ظریف قرار است علاوه بر سخنرانی در اجلاس وزیران خارجه عضو جنبش عدم تعهد با همتایان خود در حاشیه این اجلاس دیدارهای دوجانبه و منطقه ای هم داشته باشد.

ظریف همچنین با «نیکلاس مادورو» رییس جمهوری و دیگر مقام های ونزوئلا همچون وزیر امور خارجه، رییس مجلس دیدارهای دوجانبه و جداگانه دیدار و درباره مهمترین مسائل بین المللی و منطقه ای گفت و گو می کند.

وزیر امور خارجه پس از ونزوئلا، عازم نیکاراگوئه و بولیوی به عنوان دو کشور متحد و دوست ایران در آمریکای لاتین می شود و آخرین تحولات روابط دو جانبه اعم از سیاسی و اقتصادی را با مقام های آن کشورها نیز مورد بحث قرار می دهد.

19