۰ نفر

خبر خوش برای بازنشستگان نیروهای مسلح

۱۹ مرداد ۱۳۹۸، ۱۸:۳۳
کد خبر: 372675
خبر خوش برای بازنشستگان نیروهای مسلح

مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح از برگزاری نخستین جشنواره ملی کسب و کارهای بازنشستگان نیروهای مسلح در روزهای ۴ و ۵ شهریور خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، ابراهیم محمودزاده در نشستی خبری به تشریح جزئیات برگزاری نخستین جشنواره ملی کسب و کارهای بازنشستگان نیروهای مسلح و خانواده (کوکباز) و نمایشگاه توانمندی‌های بازایستادگی پرداخت و اظهار کرد: هرسال بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان بابت حقوق به حساب بازنشستگان واریز می‌کنیم؛ ولی بازنشسته ها با توجه به افزایش هزینه‌ها و تورم با مشکلاتی روبرو بودند و به دنبال راهکارهایی بودیم که چگونه می‌توانیم به نیازهای آنها پاسخ دهیم.

وی افزود: امسال به طور متوسط ۲۳ تا ۲۴ درصد به حقوق بازنشسته‌ها افزوده شد و حقوق ها بین ۷۵۰ هزار تا ۱.۵ میلیون تومان افزایش یافت.  با این حال برای جبران تورم با خبرگان مجموعه رایزنی کردیم تا راهی بیابیم که چگونه ارزش افزوده بیشتری را به بازنشسته منتقل کنیم.

محمودزاده درباره حداقل و حداکثر حقوق گفت: حداقل حقوق دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است. امسال به حداقل حقوق ها در دولت ۴۴۰ هزار تومان افزوده شد اما برای ما ۵۲۸ هزار تومان بود.

مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح با بیان اینکه به این نتیجه رسیدیم که خدمات تخصصی تولیدی را ارزان‌تر برای بازنشستگان ارائه کنیم گفت:  همانطور که در فروشگاه‌های اتکا ۳۰ درصد تخفیف ویژه به بازنشسته‌ها می دهیم، در این حوزه نیز تلاش کردیم خدماتی را ارزان‌تر ارائه کنیم که رقم آن قابل توجه است.

وی افزود: تسریع و سهولت در ارائه خدمت نیز مدنظر ماست. "کوکباز"، در بستر اینترنتی و در قالب اپلیکیشن‌های تخصصی به بازنشستگان خدماتی ارائه می دهد. اعتماد بازنشسته به سیستم کوکباز که ۲۴ ساعته آنلاین در خدمت است نیز برای ما مهم بود.

محمودزاده ادامه داد: این جشنواره ۴ و ۵ شهریور با حضور تعدادی از کارآفرینان و افرادی که کار و ایده خلاقانه دارند و در حوزه سرویس دهی توانمندی دارند در باغ موزه دفاع مقدس برگزار می شوند. ما این امکانات را برای کوکباز فراهم و پشتیبانی مالی می کنیم.

وی با اشاره به اینکه در فراخوان اولیه ۲۱۲ اثر و ایده برای کسب و کار و خدمات جدید به دست ما رسید که ۲۰۰ نفر آنها بازنشسته هستند عنوان کرد: بازار تشنه همکاری و ایجاد کسب و کارهای بزرگ است. ۵ میلیون شاغل و بازنشسته ما مخاطب این حوزه‌اند و هشت تا ده میلیون افراد تحت پوشش بیمه‌های دیگر را داریم که مایل‌اند وارد این طرح شوند و این عملیات مرحله به مرحله انجام می‌شود. در قرار است یک کار تجاری خوب در بستری خوب در قالب یک کار اینترنتی ارائه شود.
مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح با بیان اینکه کوکباز یک پلتفرم است و اپلیکیشن‌های تجارتی جدید می توانند روی این پلتفرم سوار شوند گفت: پلتفرم در جشنواره معرفی می شود و قرار است آنها که ایده سازی می‌کنند در جشنواره گفت وگو و رایزنی داشته باشند. امروز گام اول را برای حضور کارآفرینان برمی‌داریم و بعد از مدت کوتاهی امکان ارائه سرویس فراهم می‌شود. قول می‌دهیم امسال این اپلیکیشن راه‌اندازی شود و خدمات حداقل ۲۰ درصد ارزانتر به بازنشسته ها ارائه شود.

وی با اشاره به اینکه به جز تخصصی کردن مشاغل و قابل صرفه و صلاح کردن خدمت، آورده دیگری که این طرح دارد توجه به اشتغال در خانواده بازنشستگان است گفت: فکر کردیم و تصمیم گرفتیم که کمیته عالی اشتغال برای فرزندان بازنشستگان ایجاد کنیم که فعالیت‌هایی را انجام می دهد. به زودی دهکده سلامت ما در مجموعه پاسداران افتتاح می‌شود.