۰ نفر

معاون قوه قضاییه اعلام کرد:

حمایت قوه قضاییه از تجار معتبر و با اصالت

۸ مرداد ۱۳۹۸، ۲۱:۵۰
کد خبر: 370191
حمایت قوه قضاییه از تجار معتبر و با اصالت

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه اعلام کرد که برای اینکه از بازرگانان و تجار حمایت کنیم نیاز داریم تا آنها را بشناسیم چراکه قوه قضاییه از تجار معتبر و با اصالت که خود را واقعا یک ایرانی بدانند، حمایت می‌کنیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، محمدباقر الفت در نخستین نشست مشترک هم‌اندیشی حمایت حقوقی و قضایی از تجارت خارجی کشور اظهار کرد: قوه قضاییه همه توان خود را صرف اشتغال، رونق تولید و حمایت از تولیدکنندگان و بازرگانان می‌کند. از بازرگانانی که از راه درست ثروتمند شده‌اند در همه جا حمایت می‌کند که شرط اول آن این است که تاجران را بشناسد.

وی افزود: وظیفه قوه قضاییه حمایت از سرمایه‌گذاران و بازرگانانی است که اصالت داشته باشند، سوداگر نباشند، وظیفه ملی‌شان را به خوبی بدانند و فرار مالیاتی را زرنگی خود ندانند.

معاون قوه قضاییه اعلام کرد: در دنیا مقوله‌ای وجود دارد که بسیار به آن توجه می‌شود و آن هم این است که تاجران برای آنکه با طرف خارجی خود تجارت کنند به این توجه دارند که اعتبار طرف مقابل چقدر است و این مساله برای قوه قضاییه نیز اهمیت دارد. تاجرانی که می‌خواهند از آنها در مقاطع و بازه‌های زمانی مختلف حمایت حقوقی و قضایی شود باید گواهینامه تایید اعتبار داشته باشند.

الفت گفت: اینکه چگونه این گواهی را تهیه کنند به این صورت است که گروه هفت نفری از بین بازرگانان و تجار معتبر و شاخص تشکیل شود و خود بازرگانان در این کار مشارکت داشته باشند. قوه قضاییه از هیچ نهادی برای تایید بازرگانان و حمایت از آنها استعلام نمی‌گیرد و تنها به گواهی‌ای که از سوی این هیات هفت نفره ارائه می‌شود، توجه می‌کند چرا که قوه قضاییه می‌خواهد فقط از تاجران و سرمایه‌گذاران معتبر و صادقی که واقعاً ایرانی هستند، حمایت کند.