۰ نفر

زردچوبه‌کاران هند هم از تحریم‌های آمریکا علیه ایران ضرر کردند!

۸ مرداد ۱۳۹۸، ۱۶:۵۷
کد خبر: 370125
زردچوبه‌کاران هند هم از تحریم‌های آمریکا علیه ایران ضرر کردند!

صادرات زردچوبه هند به خاطر تحریم‌های آمریکا علیه ایران ضربه خورده است.

 به گزارش ایکانامیک تایمز، صادرات زردچوبه هند به خاطر تحریم‌های آمریکا علیه ایران ضربه خورده است. ایران بزرگترین خریدار این ادویه از هند است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، یک صادر کننده ادویه از صنایع غذایی آسیا گفت:« در نبود ایران، هیچ سفارش بزرگی برای زردچوبه هند نداریم. در حال حاضر بنگلادش از ما زردچوبه می خرد ولی مقدار آن زیاد نیست».

 پس از انقضای معافیت شش ماهه هند از تحریم های آمریکا در اول ماه می ، صادرات به ایران متوقف شده است. این توقف پس از رکورد صادرات 120 هزار تن زردچوبه طی 2018 تا 2019  ایجاد شد.

 دیپاک مازومدار، مدیر شرکت صادرات دیپکامال گفت:«ممنوعیت استفاده از دلار آمریکا به صادرات زردچوبه آسیب زده است».هند قبلاً با روپیه با ایران معامله می کرد.

 در 2017 و 2018 سهم ایران از کل صادرات زردچوبه هند 13 هزار تن بود. کل صادرات زردچوبه هند 107300 تن بود. این رقم سال گذشته افزایش یافت.طبق آمار تجارت ادویه طی 9 ماه منتهی به دسامبر 2018، صادرات زردچوبه با 102 هزار تن، 27 درصد نسبت به سال قبل از آن افزایش یافته بود.

 ارقام قراردادهای آتی ماه اوت برای تحویل زردچوبه 69.50 روپیه در هر کیلو گرم است. انتظار می رود قیمت زردچوبه با کندی صادرات آن قبل از فصل جشن در هند که تقاضای آن بالا می رود، بیش از این کاهش پیدا کند. مازومدار گفت:«قیمت ادویه بستگی به  شرایط بازار داخلی دارد».