۰ نفر

معاون وزیر اقتصاد:

دستگاه‌ها در بهبود فضای کسب‌وکار کم‌کاری کنند، برخورد می‌کنیم/ معترضین به «دادور» شکایت کنند

۸ مرداد ۱۳۹۸، ۱۰:۴۵
کد خبر: 370037
دستگاه‌ها در بهبود فضای کسب‌وکار کم‌کاری کنند، برخورد می‌کنیم/ معترضین به «دادور» شکایت کنند

معاون اقتصادی وزیر اقتصاد با بیان اینکه بهبود و سرعت فضای کسب و کار ما با سقوط ۴ پله ای رتبه کشور خوب نبوده و این نقص است، گفت: هر متقاضی کسب و کار که با مانعی روبرو شود و احساس کند دستگاهی کارشکنی می کند، در سامانه دادور شکایت کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، محمدعلی دهقان دهنوی درباره رتبه کشورمان در فضای کسب و کار در جهان گفت: این رتبه، شاخص بین المللی است و ممکن است برخی از قسمت های آن درباره کشورمان درست باشد و برخی هم درست نباشد اما در مجموع،​ شاخص های قابل اتکایی هستند.

معاون اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه از نظر امتیاز در شاخص ها پیشرفت داشتیم، ادامه داد: از پارسال تا امسال حدود 2 نمره به نمره کشورمان افزوده شده اما رتبه ما چهار پله کاهش یافته است یعنی بهبود و سرعت فضای کسب و کار ما خوب نبوده و این نقص است.

وی با اشاره به اینکه بهبودهای حاصل شده در فضای کسب و کار ریشه در قوانین دارد، گفت:قانون ابزاری برای بهبود فضای کسب و کار است.

دهقان با اشاره به اینکه جایگاه فعلی ما در محیط کسب و کار، مناسب نیست، گفت: نبود هماهنگی و همکاری و الزام به اجرای قانون موجب شده است پیشرفت نکنیم.

وی افزود: از طریق هیئت مقررات زدایی که فراقوه ای و به ریاست وزیر امور اقتصادی و دارایی است برنامه هایی را آغاز کردیم و دستگاههایی مانند وزارت جهاد کشاورزی وارد تعامل با وزارت اقتصاد شده اند.

معاون اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی اضافه کرد: مهلت تعامل با وزارت امور اقتصادی و دارایی تا پایان تابستان امسال است و اگر دستگاهی کار بارگذاری مجوزها را در سامانه مجوزهای وزارت امور اقتصادی و دارایی آغاز کرد با او همکاری می کنیم و اگر این کار را نکرد از ابزارهای قانونی هیئت مقررات زدایی استفاده و با او برخورد می کنیم.

دهقان با بیان اینکه یکی از زیرسامانه هایی که در سامانه پیشخوان ملی مجوزهای کشور طراحی کردیم سامانه « دادور» است،​گفت: هر متقاضی کسب و کار در هر نقطه از کشور که با مانعی روبرو شود و احساس کند دستگاهی کارشکنی می کند یا خلاف ضوابط، مجوز او را نمی دهد می تواند در سامانه « دادور» اعلام شکایت کند.

وی ادامه داد: در مدت یک هفته، ​استاندار یا بالاترین مقام دستگاه اجرایی مربوط آن استان موظف است پاسخ آن فرد را بدهد و این موضوع را به طور مرتب،​ رصد و به شکایت ها رسیدگی می کنیم. ​وزارت کشور هم در این زمینه همکاری خوبی دارد و باید در این زمینه بیشتر اطلاع رسانی شود.

دهقان با بیان اینکه شناسایی 30 کسب و کار پرتکرار کشور را آغاز کردیم،​گفت: کل فرآیند آن ها از جمله شروع،​ فرآیند ​مجوزها و امتداد کسب و کار به صورت فرآیند مدون و داخل پنجره واحد در اختیار فعالان کسب و کار قرار دادیم و اجرای آن را به صورت آزمایشی در چند استان آغاز می کنیم و به کل کشور تسری خواهیم داد.

معاون اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: بهبود فضای کسب و کار فرآیند مستمر است و هیچ وقت متوقف نمی شود و همه دستگاه ها باید به وظایف خود در این زمینه عمل کنند.