۰ نفر

آغاز به کار صندوق سرمایه‌گذاری خطر پذیر در سه استان

۳۰ تیر ۱۳۹۸، ۱۴:۰۴
کد خبر: 368004
آغاز به کار صندوق سرمایه‌گذاری خطر پذیر در سه استان

با امضای تفاهم‌نامه‌ای دو جانبه میان سازمان نظام صنفی کشور و معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر در سه استان آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادآنلاین، صبح امروز تفاهم‌نامه‌ای میان محمدباقر اثنی عشری رئیس سازمان نظام صنفی کشور و مهدی محمدی دبیر ستاد توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری به امضا رسید.

مهدی محمدی در این مراسم با بیان اینکه صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر با هدف توسعه کسب و کارهای دیجیتال راه‌اندازی شده است، افزود: جذابیت سرمایه‌گذاری در سایر بازارها رو به کاهش است اما شاهد افزایش توجه سرمایه‌گذاران سنتی به حوزه دیجیتال هستیم که با افتتاح این صندوق ریسک سرمایه‌گذاری در این حوزه کاهش می‌یابد.

وی موفقیت استارتاپ‌های بزرگ را یکی از دلایل افزایش توجه به سرمایه‌گذاری بخش دیجیتال عنوان کرد و ادامه داد: دولت برای تشویق سرمایه‌گذاران در حوزه دیجیتال در حال افزایش همکاری‌های خود با بخش‌های خصوصی این حوزه است.

محمدی تصریح کرد: علاوه بر این بر اساس این تفاهم‌نامه دولت برای تشویق سرمایه‌گذاران بخش زیادی از ریسک سرمایه‌گذاری را بر عهده می‌گیرد تا در صورتی که زیانی پیش بیاید، بخش خصوصی کمتر آسیب ببیند.

وی تاکید کرد: با امضای این تفاهم‌نامه نظام صنفی یارانه‌ای کشور به عنوان نماینده بخش خصوصی می‌تواند در سیاست‌گذاری‌ها نیز اظهار نظر کند.

همچنین؛ علاوه بر تفاهم‌نامه دوجانبه میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با نظام صنفی یارانه‌ای کشور یک تفاهم‌نامه چهار جانبه نیز با حضور این دو نهاد و کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران و صندوق نوآوری و شکوفایی در راستای ایجاد تسهیلات و مشارکت در سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کارهای حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات به امضا رسید.