۰ نفر

چرا سردمداران کاخ سفید درصدد ناامن جلوه دادن تنگه هرمز هستند؟

۲۷ تیر ۱۳۹۸، ۱۱:۲۱
کد خبر: 367329
چرا سردمداران کاخ سفید درصدد ناامن جلوه دادن تنگه هرمز هستند؟

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد وقتی آمریکایی ها در منطقه حضور دارند با خودشان ناامنی می آورند لذا ایجاد ائتلافی برای تضمین عبور و مرور در تنگه هرمز بجایی نخواهد رسید.

 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه ، با اشاره به تلاش ایالات متحده برای ایجاد ائتلافی جهانی در راستای تضمین عبور و مرور در تنگه هرمز، گفت: دو‌سوم امنیت حوزه خلیج فارس در دستان ایرانیان است و خوشبختانه تاکنون شاهد هیچ خللی در این عرصه نبوده ایم.

نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی در این راستا، اظهار کرد: باید یادآور شد همواره وقتی آمریکایی ها تلاش کرده اند در منطقه حضور یابند با خودشان ناامنی را به سوغات آورده اند.

ایالات متحده امروزه ائتلاف تشکیل می دهد تا در منطقه ناامنی ایجاد کند

وی با اشاره به اینکه ایالات متحده امروزه ائتلاف تشکیل می دهد تا در منطقه ناامنی ایجاد کند، ادامه داد: بر این اساس مشاهده می شود که در افغانستان، عراق، یمن و غیره بحران هایی وجود دارد که دستپخت سردمداران کاخ سفید و همپیمانان منطقه ای آنها است.

نظامیان آمریکایی

این نماینده مردم در مجلس دهم ضمن بیان اینکه اقدامات جمهوری اسلامی ایران همواره موجب تامین امنیت در منطقه شده که مبارزه با تروریست های داعش از جمله آن است، تصریح کرد: بنابراین آمریکایی ها هر چقدر هم که تلاش کنند در منطقه ائتلاف ایجاد کنند باز هم باید اذعان کرد حوزه نفوذشان کم بوده و نمی توانند اقدام خاصی انجام دهند.

همه دنیا می داند ایران امنیت تنگه هرمز را به خوبی تامین کرده است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این مهم در حالیست که همه دنیا می داند ایران امنیت تنگه هرمز را به خوبی تامین کرده و در این راستا مشکلی وجود ندارد که آمریکایی ها برای تضمین عبور و مرور آزاد از آن درصدد تشکیل ائتلافی جهانی هستند.

 مایک پمپئو، وزیر امورخارجه آمریکا با تکرار ادعاهای نخ نما و خصمانه خود علیه کشورمان اعلام کرد ما در حال تشکیل ائتلافی جهانی برای تضمین عبور و مرور آزاد از تنگه هرمز هستیم اما این کار زمان می‌برد.

همچنین جوزف دانفورد، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت که کشورش در حال بررسی طرحی است که به ادعای او "آزادی دریانوردی آب‌های بین المللی اطراف ایران و یمن" را با ایجاد یک ائتلاف نظامی تامین کند.