۰ نفر

معاون سازمان برنامه و بودجه:

باید به دنبال درآمدهای غیر نفتی باشیم

۱۸ تیر ۱۳۹۸، ۸:۰۰
کد خبر: 365403
باید به دنبال درآمدهای غیر نفتی باشیم

معاون سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه بخش عمده‌ای از منابع اعتباری کشور وابسته به نفت است، گفت: باید برای رهایی از اقتصاد نفتی علیرغم محدودیت منابع مالی، ارائه راهکارهایی با ذهن خلاق مدیران مورد توجه قرار بگیرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، زهرا اربابی در آئین تودیع و معارفه رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر با اشاره به جنگ اقتصادی دشمن اظهار کرد: در این شرایط ضرورت صرفه‌جویی در اعتبارات دستگاه‌های اجرایی احساس می‌شود که در این راستا بخشنامه صرفه‌جویی ردیف‌های مختلف اعتباری به استان‌ها ابلاغ شده است و باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی عنوان کرد: یک مدیر موفق و مؤثر باید ضمن تعامل، هم‌گرایی، هم افزایی، مشارکت‌جویی و استفاده از توان نخبگان، با توجه به شرایط کنونی کشور صرفه‌جویی، خلاقیت، بهره‌وری و تلاش مضاعف را نیز در اجرای مسئولیت‌های محوله مدنظر قرار دهد.

معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به رویکرد مبتنی بر بهره‌وری در استفاده بهینه از نیروی انسانی توانمند گفت: در شرایط جنگ اقتصادی و محدودیت منابع مالی، باید به دنبال کسب درآمدهای غیر نفتی باشیم تا بتوانیم در شرایط سخت ضمن پایداری، دشمنان را در اجرای نقشه‌هایشان ناکام کنیم.

اربابی بیان کرد: استان بوشهر قطب تولید انرژی و منابع انرژی‌های نو است و همچنین وجود تنها نیروگاه اتمی کشور و پایانه نفتی و همچنین قابلیت‌های گردشگری می‌تواند زمینه‌های رشد و بالندگی این استان را فراهم کند.

گفتنی است؛ در پایان این آئین "علی درویشی" به عنوان رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بوشهر معرفی شد.