۰ نفر

مرکز آمار منتشر کرد؛

گزارش فصلی اقتصاد ایران در زمستان97/ نرخ تورم 26.9درصد بود

۱۶ تیر ۱۳۹۸، ۱۳:۱۴
کد خبر: 364999
گزارش فصلی اقتصاد ایران در زمستان97/ نرخ تورم 26.9درصد بود

این نشریه حاوی مجموعه‌ای از آخرین اطلاعات اقتصادی کشور است که به‌ منظور رفع نیازهای آماری تصمیم‌­گیران، برنامه‌ریزان، پژوهشگران و سایر متقاضیان، در ١١ بخش تنظیم و انتشار آن از سال ١٣٩٦ آغاز شده است. منابع آماری این نشریه شامل نتایج آمارگیری‌های نمونه‌ای اجرا شده توسط مرکز آمار ایران، آمارهای ثبتی دستگاه­های اجرایی و محاسبات ملی مرکز آمار ایران است.

به گزارش اقتصادآنلاین، بر طبق اطلاعات این نشریه در فصل زمستان ١٣٩٧:

  1. نرخ بیکاری جمعیت ١٠ ساله و بیشتر ١٢,١ درصد بوده است که نسبت به فصل پاییز ٠.٤ واحد افزایش داشته است.
  2. محصول ناخالص داخلی به قیمت ثابت سال ١٣٩٠ به رقم ١٧١٦٧٠٣ میلیارد ریال رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ٨,٤درصد کاهش داشته است.
  3. شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی کل کشور (بر مبنای سال پایه ١٣٩٥) رقم ١٥٩,١ بوده است که درصد تغییرات دوازده ماه منتهی به اسفند ١٣٩٧ نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم) ٢٦.٩ درصد بوده است.
  4. متوسط قیمت فروش یک مترمربع زیربنای مسکونی در شهر تهران ١٠٦٦٧٧ هزار ریال بوده است که نسبت به دوره مشابه سال قبل ٨١,٧ درصد رشد داشته است.
  5. شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران با ١٤,٥درصد رشد نسبت به فصل گذشته به ١٧٨٦٥٩ واحد رسیده است. همچنین شاخص کل فرابورس ایران با ٢٦.١ درصد رشد نسبت به فصل گذشته به ٢٢٥٨ واحد رسیده است.
  6. کل واردات از گمرکات جمهوری اسلامی ایران ٨١٧٥ هزار تن و به ارزش ٩٩٩٢ میلیون دلار بوده است که نسبت به دوره مشابه سال قبل به لحاظ وزنی٢٧,٨ درصد و به لحاظ ارزش ٣٦.٢ درصد کاهش داشته است. در این فصل کل صادرات از گمرک جمهوری اسلامی ایران ٢٩٨٦٧ هزار تن و به ارزش ١٠٩٢٢ میلیون دلار بوده است که نسبت به دوره مشابه سال قبل به لحاظ وزن ٣٠.٧  درصد و به لحاظ ارزش ٢٧.٤ درصد کاهش داشته است.
  7. متوسط قیمت هر بشکه نفت خام سبد اوپک ٦١,٨ دلار بوده است که نسبت به فصل پاییز ١١.٥ درصد کاهش داشته است.