۰ نفر

هشدار سازمان مالیاتی درباره سوءاستفاده افراد سودجو

۱۱ تیر ۱۳۹۸، ۱۳:۲۶
کد خبر: 363887
هشدار سازمان مالیاتی درباره سوءاستفاده افراد سودجو

دادستان انتظامی مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور به مودیان مالیاتی در خصوص احتمال سوء استفاده برخی افراد سودجو و فرصت طلب به شیوه های مختلف هشدار داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم،‌ عباس بهزاد با بیان اینکه برخی افراد سودجو تحت عنوان مامور مالیاتی یا با عناوینی همچون واسطه، دلال، کارچاق کن و... با استفاده از مدارک شناسایی جعلی و با به نمایش گذاشتن مبالغه آمیز سربرگ های آرم دار سازمان امور مالیاتی کشور و با آگاهی از نقاط ضعف افراد به واحدهای کسبی شهروندان مراجعه می کنند، عنوان داشت: این افراد با ذکر وعده و طرح مسائلی در زمینه تسهیل در امور مالیاتی آنها و برخورداری از تخفیفات مالیاتی، بخشودگی جرایم و غیره، به طور مستقیم یا غیرمستقیم (ارائه شماره حساب شخصی خود به مودیان) اقدام به اخاذی از مردم می کنند.

دادستان انتظامی مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور با تاکید بر اینکه تمام امور مربوط به ارائه اظهارنامه و پرداخت مالیات به طور الکترونیکی است، گفت: بر این اساس، ماموران مالیاتی نمی‎توانند از مودیان درخواست وجه نقد کنند و شهروندان عزیز در نظر داشته باشند که هرگونه واریز مالیات باید با استفاده از دستگاه‎های کارتخوان بانکی مستقر در ادارات مالیاتی، درگاه های الکترونیکی اینترنتی یا مراجعه به شعب بانک های اعلام شده، به حساب های خزانه ای ادارات کل امور مالیاتی انجام گیرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: لازم است مودیان قبل از ارائه هرگونه پاسخ یا توضیح، از مامورانی که به شکل مشکوک مراجعه می‎کنند، کارت شناسایی مطالبه کنند و به دقت مندرجات کارت را ملاحظه و ضمن تطبیق عکس با صاحب کارت، به تاریخ اعتبار آن نیز توجه کنند.

بهزاد همچنین اعلام کرد: این سازمان هیچگونه پیامک، نامه، نمابر یا رایانامه، متضمن درخواست اطلاعات شخصی حساب‎های بانکی (از قبیل شماره حساب یا شماره کارت، تاریخ انقضا و رمز دوم کارت بانکی) به مودیان ارسال نکرده و اصولا تقاضای چنین اطلاعات محرمانه مالی، حاکی از اقدام به کلاهبرداری است.

دادستانی انتظامی مالیاتی از مودیان مالیاتی و فعالان اقتصادی درخواست کرد در مواجهه با افرادی که چنین خواسته هایی را مطرح می کنند، هوشیار باشند و موارد مشکوک را به سرعت به دادستانی انتظامی مالیاتی به شماره تلفن 39903544 یا دفتر مرکزی حراست سازمان به شماره تلفن (35019) اطلاع دهند.

وی همچنین یادآور شد: شهروندان از پرداخت هرگونه وجهی به سودجویان خودداری و سعی کنند و ضمن به خاطر سپردن چهره این افراد، مشخصات دیگر از قبیل شماره پلاک خودرو یا موتور سیکلت را یادداشت و در مواقع لزوم به مراجع قانونی اعلام کنند.

این مقام مسئول همچنین اظهار داشت: با توجه به لزوم ارتقای سلامت نظام اداری و تحقق همه جانبه مبارزه با فساد اداری و اقتصادی، از عموم هموطنان تقاضا می شود چنانچه در زمینه‎های نقض قوانین، عدم انجام وظیفه، اطاله رسیدگی و عدم پاسخگویی کارکنان این دستگاه، انتقاد یا گله ای دارند، موارد مورد نظر را از طریق سامانه رسیدگی به شکایات سازمان امور مالیاتی کشور که در پرتال اطلاع رسانی سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی www.intamedia.ir پیش بینی شده، به سازمان اعلام تا برابر مقررات به آنها رسیدگی شود.

وی اضافه کرد: ارائه اطلاعات و شکایات همچنین به طور حضوری به نمایندگان دادستانی انتظامی مالیاتی یا دفاتر حراست مستقر در ادارات امور مالیاتی، تماس با مرکز ارتباط مردمی سازمان به شماره (1526) مربوط به شهر و استان تهران و تمامی استانها و نیز تماس با ستاد خبری دفتر مرکزی حراست سازمان به شماره (35019) امکان پذیر است.