۰ نفر

پیدا کردن کار در استرالیا

۹ تیر ۱۳۹۸، ۱۳:۴۳
کد خبر: 363381
پیدا کردن کار در استرالیا

اغلب اشخاصی که به استرالیا سفر می کنند با مشکل بیکاری روبرو می شوند. در واقع پیدا کردن کار در استرالیا به موارد مختلفی مانند شرایط اقتصادی، سطح تحصیلات و مهارت های فردی و نوع کار درخواستی بستگی دارد.

کشور استرالیا صاحب یکی از قدرتمندترین اقتصادهای جهان است که حتی بحران های مالی سال های اخیر اثرات منفی کمی روی این کشور در مقایسه با دیگر کشورها گذاشته است. بنابراین اشخاصی که می خواهند به این کشور مهاجرت کنند می توانند با گرفتن ویزای کاری استرالیا به این کشور بیایند و حتی اقامت دائم آن را بگیرند.

اما پیدا کردن کار در استرالیا تا حدی سخت است و باید برای آن وقت گذاشت. از جمله شرایط مهم که برای کاریابی در استرالیا مهم است، برخورداری از امتیاز خوب در آزمون آیلتس و سوابق کاری مرتبط با درخواست فرد است. در حقیقت می توان گفت که بدون سابقه کاری به سختی و حتی غیرممکن است بتوانید در استرالیا کار پیدا کنید.

فرد درخواست دهنده باید رزومه تحصیلی خود را به سبک استرالیایی برای کارفرمایان آماده کند و یک تقاضانامه بنویسد که توسط آن شرایط کاری و سابقه خود را شرح دهد.برای پیدا کردن کار در استرالیا می خواهیم به شما راهکارهایی معرفی کنیم که توسط آن ها می توانید سریع تر به شغل ایده آل خود برسید. یکی از راه های آسان پیدا کردن کار در استرالیا بررسی سایت های کاریابی و معتبر استرالیایی مانندhttp://www.careerone.com.au/ و http://au.indeed.com/ است. از سوی دیگر می توانید از طریق مراکز کاریابی اقدام کنید که با بررسی رزومه شما و پیدا کردن کارفرما یک قرار مصاحبه شغلی ترتیب می دهند و بعد از استخدام درصدی از حقوقی شما را به عنوان پورسانت دریافت می کنند.

علاوه بر این جویندگان کار در استرالیا می توانند از سنتر لینک (Centrelink) یا خدمات کار استرالیا بهره ببرند و با ثبت نام در آن کار پیدا کنند. خدمات کاری استرالیا یکی از سازمان های خصوصی اجتماعی و دولتی این کشور محسوب می شود که با عقد پیمانی با دولت به مردم کمک می کند شغل مورد نظر خود را پیدا کنند.

علاوه بر این می توانید در روزنامه های استرالیایی آگهی های شغلی را بررسی کنید. در تمامی روزنامه های استرالیا معمولا قسمتی به اسم position vacant یا موقعیت شغلی خالی دیده می شود و نسخه روز شنبه هر روزنامه بهترین گزینه برای یافتن شغل است.

شبکه سازی یا نتورکینگ به معنای معاشرت و گفتگو با افراد همفکر می تواند روش موثر دیگری باشد. این راه حل بیشتر مناسب مدیران اجرایی و حرفه ای است.

از طرف دیگر می توانید یک آگهی شغلی در روزنامه های مشهور استرالیایی چاپ کنید. در آگهی باید تخصص خود را ذکر کنید و منتظر تماس کارفرمایان باشید.

در زمان کاریابی سعی کنید نحوه کار با پلت فرم های ارتباطی آنلاین مانند اسکایپ یا موارد مشابه را یاد بگیرید. برخی از کارفرمایان از این طریق با متقاضیان شغلی خود ارتباط برقرار می کنند.

همچنین زمان پیدا کردن کار در استرالیا از یک مرحله به عقب برگشتن و شروع با کارهایی ساده تر از تخصص خود نترسید چون اولین شغل بسیاری از اشخاص در استرالیا الزاما تخصص آن ها نبوده است. حتی اگر لازم بود در یک شرکت مدتی را به عنوان کارآموز مشغول به کار شوید تا از محیط و برخورد با کارفرمایان تجربه ای به دست آورید.

علاوه بر این می توانید برای ارائه درخواست کار از موسسه SEEK کمک بگیرید که بزرگترین مرجع استخدامی استرالیا محسوب می شود. حتما در این سایت پروفایلی برای خود درست کنید چون به شما با توجه به این که قبلا فرم ها پر کرده اید، کمک می کند سریع تر درخواست کار خود را ارائه دهید. یکی دیگر از جنبه های مثبت این مرکز این است که تنها کارفرمایان مطمئن به رزومه شغلی شما دسترسی دارند و شما هیچ فرصت شغلی را از دست نخواهید داد.

اگر روش های بالا موثر نیست باید شخصا برای پیدا کردن شغل اقدام کنید چون بسیاری از شرکت ها حتی برای جذب کارمند جدید آگهی شغلی چاپ نمی کنند.

از طرفی اگر بدانید چه مشاغلی بیشتر از همه در استرالیا متقاضی دارد بهتر می توانید آینده شغلی خود را تضمین کنید. فهرست این شغل ها عبارت است از:

  • حسابداری
  • کتابداری
  • مراقبت از بیماران، مددکاری و پرستاری
  • مراقبت از سالخوردگان و معلولا
  • کارمندان منابع انسانی
  • مدیر پروژه، برنامه ریزی و قرارداد
  • کمک یار آموزش و تعلیم
  • مدیر دفتر
  • معلم مدرسه ابتدایی

بهتر است به دنبال ورود به استرالیا ابتدا زمانی را به آشنایی با فرهنگ، آداب و رسوم این کشور اختصاص دهید چون باعث می شود بهتر بتوانید کار پیدا کنید. اگر پس از گذشت دو سال از زمان مهاجرت به استرالیا هنوز نتوانستید شغل مناسبی پیدا کنید، سن شما از 22 سال بیشتر و از سن بازنشستگی کمتر است، آمادگی لازم برای آغاز به کار و تخصص لازم برای استخدام در یک شغل مناسب را داشته باشید، وضعیت توانایی مالی و دارایی شما قبلا بررسی شده است و تکلیف اقامت شما مشخص شده باشد، می توانید کمک هزینه ای به اسم New start allowance را از دولت استرالیا دریافت کنید.

کمک هزینه مذکور متخص اشخاصی است که سنی بین 22 تا 64 سال دارند، به دنبال کار می گردند و همچنان موفق نشده اند شغل مناسبی پیدا کنند. پرداخت کمک هزینه ها هر دو هفته یک مرتبه است و تا زمانی که شخص نتواند شغل مناسبی پیدا کند، به او پرداخت می شود.مبلغ کمک هزینه های بیکاری طی تاریخ های 20 مارس و 20 سپتامبر هر سال به روزرسانی می شود. 

البته باید دقت کنید این احتمال وجود دارد هر شخص با توجه به شرایط خاص خود پیش از دریافت اولین کمک هزینه مدتی را در فهرست انتظار قرار گیرد. این مدت انتظار به عوامل گوناگونی بستگی دارد. به عنوان مثال اشخاصی که به تازگی وارد استرالیا شده‎ اند پیش از واجد شرایط بودن برای دریافت هر نوع مزایا و پرداختی و بیمه باید به مدت دو سال و دو ماه صبر کنند و بعد از مدت آن مشمول دریافت کمک هزینه بیکاری و دیگر مزایا می شوند.

باید بگوییم این مدت شامل بازه زمانی می شود که در استرالیا اقامت داشته اید.

برای این که شرایط برخورداری از کمک هزینه بیکاری را داشته باشید، پیش شرط های زیر الزامی است:

  • باید شهروند استرالیا محسوب شوید.
  • هنگامی که درخواست خود برای استفاده از این مزایا را ارائه می دهید باید در استرالیا باشید.
  • تا زمانی که در استرالیا حضور دارید می توانید از این مزایا استفاده کنید.

برای مهاجرت به استرالیا از طریق ویزای کار می توانید از تجربه و تخصص گروه وکلای مهاجرتی پاسارگاد بهره مند شود. این گروه مهاجرتی به قوانین روز دولت استرالیا اشراف کامل دارد و می تواند راهنمای خوبی برای پیدا کردن کار در استرالیا باشد.