۰ نفر

نیازی به مراجعه حضوری نیست

آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی مشاغل امروز/ درصورت تخلف مشمول جریمه غیرقابل بخشش می‌شوند

۱ تیر ۱۳۹۸، ۱۰:۱۹
کد خبر: 361522
 آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی مشاغل امروز/ درصورت تخلف مشمول جریمه غیرقابل بخشش می‌شوند

مودیان مالیاتی بخش مشاغل تا پایان امروز مهلت دارند نسبت به تنظیم و ارسال الکترونیکی اظهارنامه مالیاتی عملکرد ۱۳۹۷ اقدام کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، هرچند آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی صاحبان مشاغل ۳۱ خرداد است اما به دلیل تقارن با تعطیلات جمعه، قانون مالیات‌های مستقیم یک روز پس از آن را برای ارائه اظهارنامه مجاز دانسته است و در نتیجه، امروز اول تیرماه آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه عملکرد مشاغل است.

مطابق مقررات موضوع ماده ۱۹۲ قانون مالیات‌های مستقیم در صورتی که مودیان اظهارنامه مالیاتی خود را به موقع تسلیم نکنند به میزان ۳۰ درصد مالیات متعلق، مشمول جریمه غیرقابل بخشش می‌شوند.

تسلیم اظهارنامه و پرداخت مالیات، صد درصد مکانیزه و اینترنتی است و نیازی به مراجعه حضوری افراد و یا ارائه پرینت اظهارنامه به ادارات مالیاتی وجود ندارد.

برخورداری از هر نوع تسهیلات و معافیت‌های مالیاتی، به ارائه الکترونیکی اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر قانونی بستگی دارد و فعالان اقتصادی به منظور بهره مندی از مشوق‌های قانونی نرخ صفر و یا هرگونه تسهیلات دیگر، باید اظهارنامه مالیاتی خود را در مهلت مقرر قانونی ارائه کنند.