۰ نفر

آیا مشاوره مالیاتی می‌تواند مشکلات مالیاتی کسب‌وکار شما را رفع کند؟

۱۹ خرداد ۱۳۹۸، ۹:۲۹
کد خبر: 358568
آیا مشاوره مالیاتی می‌تواند مشکلات مالیاتی کسب‌وکار شما را رفع کند؟

این روزها و با فرارسیدن موعد تسلیم اظهارنامه ‌های مالیاتی، صاحبان کسب‌وکار و مشاغل در تب‌وتاب پیگیری امور مالیاتی سال گذشته خود هستند. برخی در حال رفع نقص و تکمیل کردن دفاتر و صورت‌های مالی هستند و برخی می‌کوشند تا اظهارنامه مالیاتی خود را به بهترین شکل ممکن تکمیل کنند. بااین‌حال اگر تجربه این کار را داشته باشید به‌خوبی می‌دانید که پروسه ثبت اظهارنامه مالیاتی و پس‌ازآن دادرسی مالیاتی همیشه با پیچیدگی و مشکل روبرو می‌شود. اما چرا؟

ثبت اظهارنامه مالیاتی و پیچیدگی‌های آن

ثبت اظهارنامه مالیاتی در عین سادگی ظاهری خود، پیچیدگی‌ها و ظرافت‌های فراوانی دارد. کافی است تا یکی از بخش‌های فرم اظهارنامه مالیاتی خود را اندکی اشتباه وارد کنید تا هزینه‌های سنگینی بابت ناآگاهی خود بپردازید. اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی به دلیل تعدد صفحات آن پیچیدگی‌های بسیار زیادی دارد، اما اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی هم ساده نیست. حتی اظهارنامه مالیاتی صاحبان مشاغل گروه سوم مالیاتی هم پیچیدگی‌ها و ظرافت‌های مخصوص به خود را دارد.

قطعاً نحوه پر کردن اظهارنامه مالیاتی بر مالیات قطعی اعلام‌شده از سوی سازمان امور مالیاتی تأثیر مستقیم دارد، اما چه باید کرد که این اظهارنامه‌ ها به‌طور دقیق پر شوند؟

دادرسی مالیاتی و مشکلات آن

بسیاری از اشخاص حقیقی و حقوقی بر سر مالیات عملکرد مقطوع خود با سازمان امور مالیاتی به مشکل بر می‌خورند. دادرسی مالیاتی ، رویه‌ای قانونی برای حل این مشکلات است، اما موفق شدن در پروسه دادرسی مالیاتی خود یک مأموریت غیرممکن دیگر است.

نحوه حضور در هیئت حل اختلاف مالیاتی و هیئت‌های دیگر و همچنین چگونگی استفاده از اسناد و مدارک و استدلال در محاکم دادرسی مالیاتی ، تعیین‌کننده موفقیت یا شکست شما در پروسه دادرسی مالیاتی است. بر روی کاغذ ساده به نظر می‌آید، اما چه کسی قادر است نماینده کارکشته و باتجربه سازمان امور مالیاتی را در دادرسی مالیاتی شکست دهد.

مشاوره مالیاتی تا چه میزان تاثیر گذار است؟

مشاوره مالیاتی امروز دیگر به یک امر بدیهی در میان صاحبان مشاغل تبدیل‌شده است. واقعیت این است که تسلط به قوانین مالیاتی و رویه‌های حاکم بر آن نیازمند دانش کامل از مالیات و همچنین تجربه فراوان در این زمینه است. با توجه به زمان‌بر بودن رسیدن به این تسلط، کسب‌وکارهای موفق به سمت برون‌سپاری امور مالیاتی خود و استفاده از مشاور مالیاتی می‌روند.

در حال حاضر مشاوره مالیاتی به چند صورت در دسترس است؛ مشاوره مالیاتی رایگان ، مشاوره مالیاتی آنلاین و حتی مشاوره مالیاتی تلفنی. برای انجام مشاوره مالیاتی خود می‌توانید از موسسه مشاوره مالیاتی پرشین تکس کمک بگیرید. این مرکز مشاوره مالیاتی با داشتن دفاتر مختلف در شمال، غرب و جنوب تهران، یکی از گسترده‌ترین شرکت های مشاوره مالیاتی در ایران است. برای تماس با پرشین تکس کافی است با شماره تلفن‌های ۰۲۱۲۲۹۲۷۳۸۶ (میرداماد) و ۰۲۱۴۴۰۳۰۲۵۸ (مرزداران) تماس حاصل کنید و یا به وب‌سایت آن به نشانی persiantax.com مراجعه کنید.