۰ نفر

منع اشتغال مدیر یکی از مهمترین گمرکات کشور

۱۲ خرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۲۸
کد خبر: 357334
منع اشتغال مدیر یکی از مهمترین گمرکات کشور

مدیر یکی از مهمترین گمرکات کشور با حکم بدوی دستگاه قضایی از فعالیت در شغل فعلی خود منع شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، بر اساس رای صادره  از سوی یکی از مراجع قضایی، مدیر یکی از بزرگترین گمرکات کشور از استمرار حضور در سمت خود منع شده است.بر اساس رای بدوی فرصت 20 روزه برای اعتراض به این حکم لحاظ شده است.

گفتنی است، این مدیر گمرکی با رای بدوی دستگاه قضا، با توجه به عدم اجرای دستورات قضایی در پاسخ‌گویی به استعلامات در مورد اظهار نظر کارشناسی در پرونده‌های قاچاق کالا موضوع کالاهای کشف شده از شرکتهای تولیدی صنعتی ع ، شرکت پ، شرکت مجتمع  م و شرکت س، از سمت خود منفصل شد.

 پس از توقیف محموله کالاهای وارداتی شرکت ع ( حوزه خودرو) توسط نیروی انتظامی و تشکیل پرونده اتهامی قاچاق کالا در دادسرای عمومی و انقلاب یکی از شهرستانها درمورد موضوع از گمرک استعلام می‌شود که رئیس وقت حوزه   در تاریخ 1397/8/1 کالاهای کشف و توقیف شده را قاچاق تلقی و گزارش می‌نماید و چون این شرکت در سالهای گذشته هم همین نوع کالاها را وارد کرده است گمرک اعلام می‌کند اسناد گذشته هم بررسی و نتیجه گزارش می‌شود.

بازپرس شعبه پنجم که تحقیقات پرونده به عهده وی بوده است چندین نوبت در مورد نتیجه بررسی اسناد گذشته این شرکت از گمرک استعلام می‌نماید که با تغییر مدیریت حوزه و انتصاب آقای س به عنوان سرپرست این حوزه ، گمرک در تاریخ 1397/10/25 کاملا متعارض با اظهار نظر کارشناسی در تاریخ 1397/8/1 اساسا موضوع را قاچاق تلقی نمی‌کند.

همچنین در پی استعلامات بعدی از حوزه مذکور، در تاریخ 1397/12/11 بعد از گذشت بیش از 30 روز و خارج از مهلت مقرر در ماده 74 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز بدون ارائه پاسخ مستدل و ذکر مستندات قانونی صرفا روند اظهار این کالاها و ترخیص آن از گمرک اعلام می‌گردد.