۰ نفر

نجفی به دادسرا منتقل شد

۸ خرداد ۱۳۹۸، ۱۰:۲۲
کد خبر: 356400
نجفی به دادسرا منتقل شد

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت، گفت: محمدعلی نجفی شهردار اسبق تهران که روز گذشته همسر دومش را به قتل رساند، به دادسرا منتقل شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، سرهنگ بابک نمک‌شناس رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت ، درخصوص آخرین جزئیات پرونده قتل میترا استاد همسر دوم نجفی، اظهار داشت: در حال حاضر متهم - نجفی- جهت انجام تحقیقات، در حال انتقال به دادسرای امور جنایی است.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت با تکذیب شایعات موجود در خصوص سکته قلبی محمد نجفی و انتقال وی به بیمارستان در شب گذشته، تصریح کرد: محمدعلی نجفی در سلامت کامل است و به احتمال زیاد پس از تحقیق در دادسرای امور جنایی در  اختیار پلس آگاهی قرار خواهد گرفت.

گفتنی است میترا استاد همسر دوم نجفی روز گذشته به ضرب دو گلوله توسط همسر خود به قتل رسید.

جنازه میترا استاد را راننده نجفی پیدا کرد

 سرهنگ بابک نمک شناس ؛ رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس تهران بزرگ در خصوص نحوه و قتل و چگونگی کشف جسد میترا استاد گفت : صبح روز هفتم خردادماه وقتی ماموران حادثه رسیدند؛ دختر محمد علی نجفی از زندگی با همسر اول به همراه راننده محمد علی نجفی مقابل آپارتمان محل جنایت حضور داشتند . همزمان با حرکت  ماموران به سمت خانه میترا استاد پسر مقتول که تا آن زمان مدرسه بود به خانه رسید.

وی با بیان اینکه در آپارتمان را پسر 13 ساله میترا استاد به روی ماموران و دیگران باز کرد گفت : با ورود به منزل معلوم بود اتفاقی در آن خانه افتاده است ولی مشخص نبود محل اصلی درگیری کجاست ؛ در نهایت بعد از چند دقیقه جستجوی محوطه خانه ؛ راننده محمد علی نجفی با گشودن در حمام  با جسد میترا استاد مواجه شد که دو تیر به قفسه سینه او برخورد کرد و سه تیر به در و دیوار حمام اصابت کرده بود.

سرهنگ نمک شناس در ادامه چنین توضیح داد : در همان بررسی های اولیه مشخص شد که قتل میترا استاد توسط محمد علی نجفی انجام گرفته است ولی بخاطر  اینکه پیش از بازداشت  محمد علی نجفی اقدام  به خودکشی نکند از اعلام نام وی به عنوان متهم اصلی این پرونده امتناع شد و تلاش برای هدایت نجفی به سمت اداره آگاهی و معرفی خود به ماموران آغاز شد.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس تهران بزرگ درخصوص نامه کشف شده در محل جنایت که محمد علی نجفی در این نامه به صراحت به قتل همسر دوم خود میترا استاد اعترافت کرده بود و محتوا نامه گفت : در نامه نجفی مدعی شده بود که همسرش به او خیانت کرده و بارها خواستار طلاق  از استاد در پس این خیانت بوده است ولی میترا استاد حاضر به جدایی حتی با مهریه مناسب نبود که در نهایت با ادامه ارتباط میترا استاد با فردی که نجفی مدعی به ارتباط آنها بود انگیزه این جنایت رقم خورده و درنهایت با شلیک گلوله ها به پایان زندگی میترا استاد ختم شده است .

وی در خصوص اینکه تا چه اندازه این نوشتار و ادعاها درست بوده و انگیزه اصلی این جنایت همین اعتراف نوشته شده بر کاغذ است گفت: این اعتراف ؛ادعای نجفی است که در بازجویی های اولیه نیز بر آن تاکید داشت ؛ اینکه آیا مباحث و موارد دیگری انگیزه این جنایت را رقم زده است یا خیر در ادامه روند تحقیقات به حتم روشن خواهد شد . اعتراف اولیه نجفی در خصوص علت قتل میترا استاد ؛ ادعای ارتباط او با مرد دیگری است .

سرهنگ نمک شناس در خصوص اینکه آیا سایه سیاست بر فضای این جنایت گسترده شده است یا خیر بیان داشت : تاکنون اعتراف نجفی در خصوص علت قتل همسرش همانی بود که بیان شد ؛ در صورت وجود علل دیگر در ادامه تحقیقات روشن می شود.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ در خصوص ساعت قتل و چگونگی باز شدن گوشی تلفن همراه میترا استاد در پس از ساعت قتل و بررسی آپ های داخل آن چنین گفت : قتل حدود ساعت 10 و 10 دقیقه داده بود .

وی در ادامه تاکید کرد : در صحنه جنایت گوشی تلفن همراه مقتوله پیدا نشد که احتمال این وجود داشت که نجفی هنگام خروج از محل جنایت گوشی را همراه خود برده باشد ؛ولی بعد از مراجعه ماموران به خانه دیگر که قصد بازداشت نجفی را داشتند با گوشی های میترا استاد در آن خانه مواجه شدند.

سرهنگ بابک نمک شناس در خصوص نحوه برخورد کارآگاهان آگاهی با نجفی و نوع احترام به این فرد در فضای بازجویی گفت : ایشان خود را تسلیم پلیس کرده بود. صراحتا هم در نامه و هم بدون هیچ دخالت پلیسی به قتل همسر دوم خود اعتراف کرده بود و بعد از آغاز بازجویی هم کاملا زمان قتل و دلایل را بازگو کرد چه نیازی به برخورد دیگری با این فرد وجود داشت ؟

برپایه این گزارش؛ امروز (هشتم خردادماه )محمد علی نجفی ؛ سیاستمدار ؛ وزیر و شهردار اسبق تهران برای اولین جلسه بازپرسی در دادسرای امور جنایی تهران حاضر خواهد شد .