۰ نفر

سیل 14هزار کیلومتر راه را تخریب کرد

۳ خرداد ۱۳۹۸، ۱۰:۲۹
کد خبر: 355334
سیل 14هزار کیلومتر راه را تخریب کرد

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: سیل در سال زارعی جاری 14هزار کیلومتر از راه های کشور و همچنین سه هزار متر پل را تخریب کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، عبدالهاشم حسن نیا روز جمعه در حاشیه تقدیر از راهداران استان بوشهر که در جریان کمک رسانی به هم وطنان در استانهای سیل زده خوزستان و لرستان حاضر بودند افزود: هرچند تلاش های زیادی برای باز شدن راه های اصلی، فرعی و روستایی شده اما براساس برآوردهای انجام شده سیل 34هزار میلیارد ریال به این بخش خسارت وارد کرده است.

وی بیان کرد: در زمان حاضر نیروهای راهداری در مناطق سیل زده حدود 400 متر پل موقت نصب کرده و به جای بخش هایی از پل های بزرگ تخریب شده پل های خرپای فلزی کارگذاشته شده است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: همچنین همه راه های روستایی و فرعی که دچار آب بردگی شده بودند با اجرای لوله های بتنی فلزی ترمیم شده است امید می رود با تامین اعتبار لازم ملی ترمیم های اساسی قبل از شروع بارندگی های زمستان انجام شود.

وی ادامه داد: احداث پل های تخریب شده فرصتی 2ساله نیاز دارد که انتظار می رود با تامین اعتبار لازم کار احداث و ترمیم آنها در این مدت انجام شود.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در خصوص بهبود و ارتقای ایمنی جاده های کشور گفت: برای بهبود و ارتقای ایمنی جاده ها سالانه 80 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است که از این منابع تنها حدود30 تا 35 درصد تامین می شود.

وی اضافه کرد: کمبود نقدینگی باعث می شود اعتبار لازم برای ایمنی جاده ها تامین نشود و در این بخش با عقب ماندگی هایی روبه رو باشیم.

حسن نیا ادامه داد: در ارستای ارتقای ایمنی جاده ها امسال از طریق قانون بودجه هزار و 500 گارد نیوجرسی در مسیر راه های شریانی و اصلی کشور و 2هزار دوربین کنترل سرعت با موافقت سازمان مدیریت و برنامه ریزی عملیاتی و اجرایی می شود.

وی بیان کرد: همچنین نیازهای گلوگاهی به شرکت ساخت و زیربنایی حمل و نقل کشور که زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی است اعلام شده تا گره های ترافیکی که می تواند تاثیر بسزایی در رفت و آمد مردم به خصوص درشبکه اصلی راه دارد به بزرگراه تبدیل شود.

حسن نیا افزود: امید می رود تا هفته دولت سالجاری حدود 50 تقاطع غیرهمسطح و پل های در دست اقدام به بهره برداری برسد.

وی اضافه کرد: ارتقای خدمات حمل و نقل عمومی در بخش بار و اتوبوس از جمله برنامه های این سازمان است تا رانندگان بتوانند با استفاده از سیستم هوشمند راحت تر به سمت منابع و تجمیع بار و پایانه های کشور روند و زمان کمتری از آنان برای گرفتن بار هدر برود.

حسن نیا گفت: نوسازی ناوگان حمل و نقل بار و مسافر و خارج کردن خودروهای فرسوده از دیگر برنامه های این سازمان است.

وی اضافه کرد: با توجه به داشتن حدود 340 هزار دستگاه ناوگان باربری با میانگین عمر25 تا 30 سال نیاز است که برای بهره وری بیشتر بخشی از این ناوگان براساس برنامه دولت نوسازی شود.

وی یادآور شد: براساس هماهنگی های انجام شده در کمیسیون عمران با وزیر صنعت، معدن و تجارت قرار است لاستیک و روغن مورد نیاز رانندگانی که بار و مسافر جا به جا می کنند از طرف شرکت توزیع کننده روغن در پایانه های بار توزیع شود تا رانندگان با مشکلات کمتری روبه رو شوند.