۰ نفر

رئیس امور پایش ارزیابی و اطلاعات بودجه؛

410هزار میلیارد ریال به طرح‌های ابلاغ شده تخصیص یافت

۳ خرداد ۱۳۹۸، ۱۰:۲۳
کد خبر: 355333
410هزار میلیارد ریال به طرح‌های ابلاغ شده تخصیص یافت

رئیس امور پایش، ارزیابی و اطلاعات مدیریت سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: رییس جمهوری در دولت یازدهم به 31 استان سفر کرده اند که تاکنون 410 هزار میلیارد ریال به طرح های مصوب و ابلاغ شده در سطح کشور تخصیص یافته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا ، علی اکبر حاجی محمدی روز پنجشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی استان قزوین افزود: مجموع اعتبارات طرح های مصوب در سفر ریاست جمهوری به 31 استان کشور 250 هزار میلیارد ریال ابلاغ شده بود که تا به امروز بنا به دلایلی 410 هزار میلیارد ریال تخصیص داده شده است.

وی افزود:این اعتبارات در برخی استان ها بالای 100 درصد تخصیص داشته و در برخی از استان های دیگر هنوز به تخصیص 100 درصد نرسیده است.

حاجی محمدی با بیان اینکه در مجموع طی سال های اخیر حرکت کشور رو به رشد بوده است، خاطر نشان ساخت: سال گذشته 544 هزار میلیارد ریال به طرح های عمرانی در سطح کشور تخصیص یافت که 210 هزار میلیارد ریال آن نقدی بوده است.

این مسئول افزود: این در حالی است که در سال 91 آخرین سال تخصیص دولت دهم 130 هزار میلیارد ریال به طرح های عمرانی در سطح کشور اختصاص یافته بود.

وی گفت: در این سالها با تمامی فشارهای دشمنان همواره اعتبارات عمرانی را افزایش داده و حرکت به سمت رشد و تعالی داشته ایم.

رئیس امور پایش، ارزیابی و اطلاعات مدیریت سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: تاکنون 670هزار میلیارد ریال از اوراقی که در اختیار دستگاه ها و پیمانکاران سررسید شده بود تسویه شد تا اعتبار دولت، مجلس شورای اسلامی و حاکمیت حفظ شود.

حاجی محمدی با اشاره به وضعیت اقتصادی نامناسب کشور افزود: در این راستا لایحه قانون بودجه با پیش بینی فروش یک میلیون و 500 هزار بشکه به مجلس ارسال شد ولی امیدواریم قیمت فروش نفت افزایش یابد.

این مسئول اضافه کرد:درآمدهای کشور از طریق فروش نفت، مالیات، عوارض، گمرک و ... تامین می شود که با توجه به جنگ اقتصادی دشمنان دچار مضایقی شده اند و باید خود را با این شرایط وفق دهیم.

حاجی محمدی ادامه داد:همه باید در این شرایط ضمن اتحاد و همدلی و کنار گذاشتن منافع حزبی و جناحی به منافع ملی فکر کرده و با چاره اندیشی مجلس شورای اسلامی و دولت تحت رهنمودهای مقام معظم رهبری از این مقطع سخت و دشوار عبور نماییم.

رئیس امور پایش، ارزیابی و اطلاعات مدیریت سازمان برنامه و بودجه کشور گفت:ایران اسلامی در تاریخ پرافتخار 2500 ساله خود از سختی های بسیار زیادی عبور کرده است و قطعا با رفع ضعف ها و تقویت تصمیم گیری ها نیز از این شرایط دشوار گذر خواهیم نمود.