۰ نفر

صدور بیش از ۴۵ میلیون کارت ملی هوشمند

۳ خرداد ۱۳۹۸، ۷:۲۹
کد خبر: 355311
صدور بیش از ۴۵ میلیون کارت ملی هوشمند

سخنگوی سازمان ثبت‌احوال از صدور بیش از ۴۵ میلیون کارت ملی هوشمند در کشور خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، سیف‌الله ابوترابی با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ میلیون نفر برای دریافت کارت ملی هوشمند تکمیل ثبت‌نام کردند اظهار کرد: تا ۲۰ اردیبهشت امسال ۵۰ میلیون و ۹۴۵ هزار و ۸۲۷ نفر مراحل تکمیل ثبت‌نام کارت ملی هوشمندشان را انجام داده‌اند که از این تعداد برای ۴۵ میلیون و ۲۹۳ هزار و ۲۹۱ نفر کارت ملی هوشمند صادر شده و ۴۴ میلیون و ۴۲۱ هزار و ۸۲۰ کارت نیز تحویل صاحبانشان داده شده است. پیش‌بینی می‌شود که حدود هشت تا ۱۰ میلیون نفر نیز هنوز برای دریافت کارت‌های ملی هوشمند خود اقدام نکرده اند.

وی ادامه داد: بنابر مصوبه هیات وزیران در سال‌های ۹۶ و ۹۷ اعتبار کارت های نمونه قدیم را تمدید کردیم اما از فروردین سال ۹۸ اعتبار کلیه کارت‌های ملی قدیم از درجه اعتبار ساقط شد.

ابوترابی در ادامه با تاکید بر اینکه بنای تمدید مهلت ثبت نام کارت ملی هوشمند را نداریم افزود: زیرا اگر باز هم تمدید کنیم عده‌ای هستند که در مهلت تعیین شده مراجعه نمی کنند بنابراین مهلت ثبت‌نام تمدید نشد تا افراد هرچه سریعتر نسبت به ثبت نام کارت ملی هوشمندشان اقدام کنند.

سخنگوی سازمان ثبت‌احوال افزود: با هماهنگی های صورت گرفته با دستگاه‌های اجرایی مقرر شد که از اول خرداد ۹۸ کسانی که تکمیل ثبت‌نام انجام داده و رسید دریافت کرده‌اند هنگام مراجعه به دستگاه‌های اداری در زمره دارندگان کارت ملی هوشمند قرار گیرند، یعنی رسید تکمیل ثبت‌نام به منزله بهره مندی از خدمات در دستگاه‌های اجرایی کشور تا زمان صدور کارت ملی هوشمند است.