۰ نفر

مجوز سقط درمانی چطور صادر می‌شود؟

۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۹:۵۴
کد خبر: 354655
مجوز سقط درمانی چطور صادر می‌شود؟

پزشکی قانونی استان تهران اعلام کرد: سال گذشته هزار و ۹۳۳ نفر برای دریافت مجوز سقط درمانی به مراکز پزشکی قانونی این استان مراجعه کردند که از این تعداد برای هزار و ۱۷۱ نفر مجوز سقط درمانی صادر شد.

به گزاش  اقتصادآنلاین، تعداد مراجعان برای سقط درمانی در سال گذشته در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن (۹۶) با ۲ هزار ۱۲۲ مراجعه کننده ۹ درصد کاهش داشت.

پزشکی قانونی مرجع رسیدگی به درخواست و صدور مجوزهای قانونی یا سقط جنین درمانی است؛ بر همین اساس در سال ۱۳۹۲ فهرست مصادیق قطعی سقط درمانی برای مراکز پزشکی قانونی استان ها ارسال شد.

بر اساس قانون، مجوز سقط درمانی تنها در صورت داشتن شرایط خاص برای مادر باردار صادر می شود که مهمترین آن سن بارداری کمتر از ۱۹ هفته است.

علاوه بر سن بارداری باید وجود ناهنجاری در جنین که بعد از تولد موجب حرج مادر شود یا بیماری مادر به نحوی که ادامه بارداری برای او خطر جانی به همراه داشته باشد و توسط سه پزشک متخصص به تایید برسد تا پزشکی قانونی نسبت به صدور مجوز اقدام کند.

این تصور که تمام ناهنجاری‌های موجود در جنین یا هر بیماری مادر به صدور مجوز سقط می انجامد تصوری کاملا نادرست است، زیرا تنها ناهنجاری‌های جنینی که موجب حرج مادر شود یا بیماری‌هایی که در صورت ادامه بارداری برای مادر خطر جانی به همراه داشته باشد، به صدور مجوز منجر خواهد شد.