۰ نفر

وزیر امور اقتصاد و دارایی:

اقدامات حاکمیتی ایجاد بازار متشکل ارز انجام شده است/ اجرای حذف صفر از پول ملی در مسیر کارشناسی

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۲۰:۱۰
کد خبر: 354548
اقدامات حاکمیتی ایجاد بازار متشکل ارز انجام شده است/ اجرای حذف صفر از پول ملی در مسیر کارشناسی

وزیر امور اقتصادی و دارایی تاکید کرد که تمام اقدامات حاکمیتی لازم برای ایجاد بازار متشکل معاملات ارز انجام شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایبِنا، فرهاد دژپسند در حاشیه جلسه شورای گفت و گو در جمع خبرنگاران درباره عدم راه اندازی بازار متشکل معاملات ارزی، اظهار داشت: همان طور که رییس کل بانک مرکزی نیز اعلام کرد، تمام اقدامات حقوقی و مقرراتی و اقداماتی که باید توسط حاکمیت انجام می شد، در این رابطه انجام شده است و کارهای دیگر مسائل شرکتی است که آن هم در حال انجام است.

وی افزود: موضوعی که بنده اعلام کرده بودم، تحقق پیدا کرده است.

اجرای حذف صفر از پول ملی در مسیرکارشناسی

وزیر اقتصاد درباره زمان اجرای حذف صفر از پول ملی نیز گفت: این پیشنهاد در مسیر کارشناسی است و دولت درباره آن تصمیم خواهد گرفت.

دژپسند ادامه داد: موضوع فقط حذف صفر نیست بلکه الزاماتی دارد و باید پیش بینی‌های لازم و جزییات ساختاری به تصویر کشیده شود تا بعدها مسائل حقوقی و قضایی مطرح نشود.

وی همچنین از اصلاح قانون مالیات مستقیم خبر داد و افزود: حتما باید به گونه ای رفتار کنیم تا انگیزه‌های منفی ایجاد نشود.

وزیر اقتصاد اظهار داشت: ما فعالیت‌های اختلالزای فراوانی داریم که به واسطه آنها جاذبه‌های منفی ایجاد می‌شود و منابع را به سمت خود می برد. باید با وضع مالیات موثر مانع از این موضوع شویم.

وی همچنین درباره اختلاف آمار بازگشت ارز صادراتی وزارت اقتصاد با بانک مرکزی نیز گفت: آمارها به زمان اعلام آن بستگی دارد و اختلافی نیست.

دژپسند توضیح داد شاید آمار امروز بازگشت ارز صادراتی با دیروز متفاوت باشد. صادرکنندگان واقعا تصمیمات درستی گرفته‌اند تا ارز صادراتی خود را بازگردانند و هر روز یک عدد متفاوت در این زمینه داریم.