۰ نفر

3200 میلیارد تومان برای تکمیل طرح‌های تهران نیاز است

۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۲۱:۱۰
کد خبر: 353653
 3200 میلیارد تومان برای تکمیل طرح‌های تهران نیاز است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت: سه هزار و 200 میلیارد تومان برای تکمیل و راه اندازی 260 طرح نیمه تمام استان نیاز است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، یدالله صادقی عصر پنجشنبه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصادی مقاومتی استان تهران که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و استاندار تهران به میزبانی شهرستان پاکدشت برگزار شد، اظهارداشت: هم اکنون مجوز راه اندازی یکهزار و 898 طرح در استان تهران صادر شده است.

وی عنوان کرد: از این تعداد مجوز صادرشده، 800 واحد بین 2 تا 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند.

صادقی اولویت را تکیمل پروژه های با 60 درصد پیشرفت فیزیکی عنوان کرد و افزود: هم اکنون 260 پروژه با پیشرفت فیزیکی 60 درصد در استان تهران وجود دارد که اعتبار این طرح ها از محل تسهیلات تبصره 18 قانون بودجه تأمین می شود.

وی گفت: برای سایر پروژه های نیمه تمام 140 میلیارد تومان، برای بازسازی و نوسازی 261 میلیارد تومان و برای سرمایه در گردش واحدهای نیمه تمام و راکد استان تهران 980 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی میزان نیاز سهم یارانه واحدهای نیمه تمام را 11 میلیارد تومان، واحدهای نیاز به بازسازی و نوسازی 20 میلیارد تومان و میزان نیاز یارانه تأمین سرمایه گردش واحدها را 15 میلیارد تومان اعلام کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت: تاکنون سهم صنعت استان تهران از یارانه 47 میلیارد تومان است که سهم استان چهار درصد از کل کشور است.

وی تأکید کرد: تهران، استان برخورداری نیست و بیشترین طرح های نیمه تمام در شهرستان های این استان مستقر است و همه موظفند تا با توسعه مناطق کم برخوردار زمینه پیشرفت های اقتصادی و رفع موانع تولید را فراهم کنند.

 رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت به همراه انوشیروان محسنی بند پی امروز پنجشنبه برای افتتاح چند طرح صنعتی به شهرستان ورامین و پاکدشت سفر کرد.