۰ نفر

قائم مقام صندوق توسعه ملی خبر داد:

پرداخت 10میلیارد دلار تسهیلات برای سرمایه‌گذاری صادراتی/ سهم 80درصدی بخش خصوصی از منابع صندوق توسعه ملی

۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۲:۱۸
کد خبر: 353524
پرداخت 10میلیارد دلار تسهیلات برای سرمایه‌گذاری صادراتی/ سهم 80درصدی بخش خصوصی از منابع صندوق توسعه ملی

قائم مقام صندوق توسعه ملی جمهوری اسلامی ایران گفت: امسال 10 میلیارد دلار تسهیلات ارزی پرداخت می شود و سرمایه گذاری ها باید رویکرد صادراتی داشته باشد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، علیرضا صالح روز پنجشنبه در شورای برنامه ریزی و توسعه استان افزود: 80 درصد منابع صندوق باید برای بخش خصوصی واقعی استفاده شود که این در اساسنامه صندوق توسعه ملی ذکر شده است.

وی اضافه کرد: نرخ سود تسهیلات ارزی این صندوق برای سرمایه گذاران بخش های عادی سه و نیم درصد است که این رقم در دنیا کم نظیر بشمار می رود.

صالح ادامه داد: همچنین بر اساس اساسنامه، استفاده دولت از تسهیلات صندوق توسعه ملی ممنوع است و نهادهای عمومی فقط می توانند تا 20 درصد از منابع صندوق استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: امروز به عنوان صندوق توسعه ملی 30 درصد منابع نفتی کشور را در اختیار داریم که برای سرمایه گذاری در اختیار بخش خصوصی قرار دهیم.

قائم مقام صندوق توسعه ملی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه این صندوق جایگاه متفاوتی از بانکداری و حسابداری دارد افزود: منابع صندوق باید برای نسل های آینده کسب درآمد کند و این به عنوان منابع و سرمایه برای نسل های آینده است.

وی ادامه داد: همدان استعداد خوبی دارد و اگر نتوانیم در این استان سرمایه گذار بیاوریم برای سایر استانها ناامید می شویم.

صالح تاکید کرد: تسهیلاتی که منجر به صادرات شود در همدان از میانگین کشور بالاتر است.