۰ نفر

معاون وزیر اقتصاد؛

مالیات برعایدی سرمایه بایداجرا شود/ بازارهای سوداگرایانه در اولویت

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۲:۵۶
کد خبر: 353055
مالیات برعایدی سرمایه بایداجرا شود/ بازارهای سوداگرایانه در اولویت

معاون وزیر اقتصاد با بیان اینکه مالیات بر عایدی سرمایه باید اجرا شود، گفت: منتهی باید در برخی بازارها همچون بازار مسکن ملاحظاتی را در نظر بگیریم تا مشکلی پیش نیاید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، محمدعلی دهقان دهنوی در خصوص مالیات بر عایدی سرمایه، اظهار داشت: در حال حاضر بحث‌هایی در رابطه با مالیات بر عایدی سرمایه در مجلس در حال انجام است.

معاون اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: ما در معاونت اقتصادی هنوز به صورت مستقیم به این موضوع ورود نکرده‌ایم اما معتقدیم مفهوم مالیات بر عایدی یک مفهوم درست، تجربه شده در دنیا و خوب است و باید اجرا شود.

وی با بیان اینکه برای اجرای مالیات بر عایدی سرمایه ملاحظه‌هایی وجود دارد، گفت: وضع مالیات بر یک بازار اگر هم زمان با سایر بازارها نباشد ممکن است در واقع یک اختلاف و نوسانی ایجاد کند؛ به خصوص اینکه ممکن است سرمایه‌ها از یک بازار به بازار دیگر مهاجرت کنند، بنابراین در اجرای این طرح باید دقت زیادی شود تا اثرات خوبی بر جای گذارد.

دهقان دهنوی تصریح کرد: اما به هر حال در مورد کلیت مالیات بر عایدی سرمایه باید بگویم که ایده مثبتی است اما در مورد روش اجرا باید ملاحظات زیادی در نظر گرفته شود.

وی در رابطه با مهم‌ترین ملاحظات در حوزه مالیات بر عایدی سرمایه، اظهار داشت: باید بازارهایی همچون بازار سکه و ارز که در آنها انگیزه سوداگری بیشتر است را در اولویت برای اجرای طرح قرار دهیم.

دهقان دهنوی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین ملاحظات در بخش مالیات بر عایدی سرمایه مربوط به بخش مسکن می‌شود، افزود: باید در نظر داشته باشیم که در بازارهایی همچون بازار مسکن که احتمال سوداگری وجود دارد اما در عین حال به اقتصاد و تولید کشور کمک می‌کند از ناحیه این موضوع ضربه‌ای وارد نشود.