۰ نفر

معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور؛

نرخ بیکاری یک‌دهم درصد افزایش یافت/‌ تنظیم بازار‌ و ‌تأمین کالاهای اساسی‌ از مهم‌ترین مأموریت‌های استانداری‌ها است

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۰:۲۸
کد خبر: 353014
نرخ بیکاری یک‌دهم درصد افزایش یافت/‌ تنظیم بازار‌ و ‌تأمین کالاهای اساسی‌ از مهم‌ترین مأموریت‌های استانداری‌ها است

معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور از «تنظیم بازار» و «تأمین کالاهای اساسی» به‌عنوان مأموریت‌های مهم استانداری‌ها نام برد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، بابک دین‌پرست، فعالان اقتصادی را سرداران جنگ اقتصادی در کشور دانست و اظهار داشت: تنظیم بازار و تأمین کالاهای اساسی در شرایط سخت تحریم از مهم‌ترین مأموریت‌های استانداری‌ها است.

وی با اشاره به اینکه نرخ بیکاری کشور در سال 97 در مقایسه با سال 96 یک‌دهم درصد واحد افزایش یعنی از 11.9 به 12 رسید در مورد اوضاع‌ و احوال نرخ بیکاری در استان سمنان گفت: در این استان نرخ بیکاری به‌میزان هفت درصد در سال 97 در مقایسه با سال قبل آن کاهش داشته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور با بیان اینکه استان سمنان این قابلیت را دارد که 2 درصد دیگر نیز نرخ بیکاری خود را کاهش دهد یعنی این نرخ را به عدد پنج برساند؛ از اجرای سه طرح سرمایه‌گذاری خارجی در استان سمنان به‌مبلغ 22 میلیون یورو خبر داد.

دین‌پرست کسب رتبه نهم استان سمنان در کشور در مورد عملکرد شورای بخش خصوصی و دولت را با برگزاری 12 جلسه و 47 مصوبه در سطح استان سمنان بسیار خوب ارزیابی کرد.

وی با اعلام اینکه در استان سمنان 26 واحد مشکل‌دار در نوبت و چشم‌انتظار حمایت استان از آنها قرار دارند گفت: وزارت کشور رسیدگی به واحد‌های بحرانی و مشکل‌دار را تأیید می‌کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور شناسایی واحد‌های تولیدی راکد و تملک‌شده را مورد تأکید عنوان کرد و افزود: پیگیری مصوبات دولت در عرصه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی و اجتماعی از مهم‌ترین تکالیف وزارت کشور است.

دین‌پرست اظهار داشت: باید 81 واحدی که در استان سمنان از سوی بانک‌های این استان تملک شده است نسبت به واگذاری یا احیای این مراکز صنعتی اقدام شود.

وی بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌های غنی معدنی استان سمنان تأکید کرد و گفت: در استان سمنان در سال 97 در بخش اکتشاف معادن 32 پروانه صادر شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور انجام اقدامات لازم جهت بازگشت کارخانه‌ها به چرخه تولید را از اموری عنوان کرد که نیاز است فرمانداران در این زمینه تلاشی فراوان داشته باشند.

دین‌پرست بیان داشت: وضعیت واحد‌های تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی فعال در شهرستان‌ها در ابتدای هرسال به فرمانداران ابلاغ و عملکرد آنها در پایان سال رصد می‌شود.