۰ نفر

علیرضا محجوب: وضعیت معیشتی کارگران بسیار شکننده است

۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۴:۱۸
کد خبر: 350785
علیرضا محجوب: وضعیت معیشتی کارگران بسیار شکننده است

دبیرکل خانه کارگر با اشاره به وضعیت معیشتی کارگران گفت: بین حداقل حقوق و دستمزد دریافتی کارگران و تیک معیشت به اندازه یک حقوق فاصله وجود دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، علیرضا محجوب در اسلامشهر، اظهار داشت: از سال گذشته آموزش‌ها در خانه کارگر به صورت شناور و به درخواست متقاضیان و مراجعین، مطرح شده است که به محض به حد نصاب رسیدن هنرجویان کلاس تشکیل می‌شود .

وی با اشاره به آثار فرهیخته هنرجویان خانه کارگر اسلامشهر تأکید کرد: این نمایشگاه حاصل دوره‌های شناوری است که با علاقه هنرجویان برگزار شده و سبب افزایش توانمندی و خلاقیت افراد در دوره‌های کوتاه‌مدت یک ماهه شده است.

دبیرکل خانه کارگر ادامه داد: برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت و یا افزودن چند دوره تکمیلی به مهارت افراد کافی است تا به شکوفایی و توانایی بالا برسند و برخی مواقع در صورت طولانی شدن آموزش‌ها نتیجه بالعکس می‌شود، در حالی که ما اگر بتوانیم خلاقیت‌پرور شویم کار بزرگی انجام داده‌ایم و توانایی‌های افراد بروز می‌کند.

محجوب سپس با اشاره به اینکه آموزش‌های خانه کارگر محدود نیست و حوزه‌های متعدد و حرفه‌ای را در برمی‌گیرد تصریح کرد: در شهرستان اسلامشهر از ابتدای سال 98 قریب به هزار و 600 هنرجو تحت آموزش قرار گرفته‌اند و در سال گذشته نیز بالغ بر 11 هزار نفر در خانه کارگر از تمام گروه‌های سنی تحت آموزش رایگان قرار گرفتند.

وی همچنین با اشاره به مشکلات معیشتی کارگران افزود: با این حقوق و دستمزدهای ناچیز نمی‌توان تحرکی در زندگی داشت و بین حداقل حقوق و دستمزد دریافتی و تیک معیشت به اندازه یک حقوق فاصله وجود دارد.

دبیرکل خانه کارگر ادامه داد: وضعیت معیشتی کارگران بسیار شکننده است و باید با افزایش 2 برابری دستمزدها، افزایش حقوق و دستمزد و هزینه‌های زندگی به هماهنگی برسند تا اندکی از مشکلات معیشتی کارگران و خانواده‌هایشان کاسته شود.

محجوب در ادامه به عدم واریز مبلغ افزایش حقوق بازنشستگان اشاره کرد و گفت: افزایش حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری از اول فروردین‌ماه اعمال می‌شود و به محض تأمین اعتبارات، افزایش واریزی از ابتدای فروردین سال جاری خواهد بود.

 وی در پایان با اشاره به لزوم ایجاد بازار فروش محصولات هنرجویان و حمایت از کارآفرینان خاطرنشان کرد: هنرجویان در خانه کارگر آموزش می‌بینند و باید از محل‌هایی که دارای منابع مالی و قابل قبول و مورد اعتماد هستند حمایت شود که با دلگرمی بیشتر کار خود را به تولید انبوه برسانند.